ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

کتاب «بایسته های حقوق سازمان های بین المللی» منتشر شد

در . ارسال به اخبار کتاب

کتاب «بایسته های حقوق سازمان های بین المللی» نوشته علی مشهدی و محمد صالح تسخیری به توصیف سازمان‌هایی بین‌المللی می‌پردازد که برای حل مسايل و مشکلات ناشی از روابط بین المللی تاسیس شدند و در قرن های 19 و 20 توسعه پیدا کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «امروزه هیچ دولتی را نمی توان یافت که بدون عضویت در یک یا چند سازمان بین المللی بتواند نقش فعالی در عرصه بین المللی به ویژه در تمشیت روابط تجاری، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فنی و فرهنگی و نظایر آن ایفا کند.» کتاب بایسته های حقوق سازمان های بین المللی در مقدمه خود با تشریح ارتباط دولت‌ها و سازمان های بین المللی، دولت‌ها را نیازمند ایجاد تشکیلات منظم می داند تا بتوانند با همکاری و همبستگی بین المللی به اهداف مشترک خود برسند.

این کتاب حاصل پژوهش نویسندگان اثر است که به عنوان منبع آموزشی با نام حقوق سازمان های بین المللی در مقطع کارشناسی رشته های حقوق و علوم سیاسی از سوی مولفان تدریس شده است.

فصل نخست این اثر به تشریح کلیات و مبانی نظری سازمان های بین المللی می‌پردازد و فصل دوم نقش سازمان های بین المللی جهانی با صلاحیت عام را مورد ارزیابی قرار می دهد. سازمان های منطقه ای یا قاره ای و سازمان های بین قاره ای یا فرامنطقه ای از مباحث مورد توجه این کتاب در فصل های سوم و چهارم است. 

روند شکل گیری، اهداف و اصول سازمان ملل متحد عنوان مبحثی از بخش سازمان های بین المللی جهانی با صلاحیت عام است. در ذیل این عنوان می خوانیم: «اندیشه ایجاد سازمان ملل متحد در کنفرانس مسکو و تهران در سال 1943 مطرح شد. در کنفرانس یالتا سران سه کشور آمریکا، شوروی و انگلستان برای آخرین‌بار در یالتا بین چهارم تا یازدهم فوریه 1945 تشکیل جلسه دادند و نظر نهایی خود را در مورد اساسنامه سازمان، مخصوصا موضوع عضویت دو جمهوری مستقل اتحاد شوروری یعنی اوکراین و بیلوروسی (روسیه سفید) در این سازمان و برقراری امتیاز مخصوص برای کشورهای بزرگ را اعلام  داشتند.»

منشور سازمان ملل در ماده 52 به نقش نهاد های منطقه ای به ویژه در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی و حل مسالت آمیز اختلافات پرداخته است. این ماده اقدامات منطقه ای را مشروط به سازگاری با اهداف و اصول سازمان ملل متحد می داند.

کتاب «بایسته های حقوق سازمان های بین المللی»  از سوی دکتر علی مشهدی، عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم و محمد صالح تسخیری، دکترای حقوق بین الملل و مدرس دانشگاه به رشته تحریر درآمده است.  این کتاب در 196 صفحه از سوی انتشارات خرسندی با شمارگان 500 جلد و بهای 10 هزار تومان وارد بازار کتاب شده است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط