ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

پرونده‌های اختلاف بسیاری در زمینه معامله ساختمان در محاکم قضایی وجود دارد

در . ارسال به اخبار همایش ها و کارگاه های علمی

سایت حقوقی دادآور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدباقر الفت ظهر امروز در همایش ابلاغ و اجرایی شدن قانون پیش‌فروش ساختمان در استان البرز اظهار داشت: هم‌اکنون پرونده‌های بسیاری در زمینه اختلافات فروش و خرید ساختمان در محاکم قضایی وجود دارد که لازم است برای کاهش این پرونده‌ها اقدامات اساسی انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی و درست برای کاهش و از بین بردن این اختلافات اجرایی شدن قانون پیش‌فروش ساختمان در کشور بود که با تمهیدات ویژه این قانون هم‌اکنون اجرایی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری و از جرم قوه قضاییه خاطر نشان کرد: اجرایی کردن این قانون گامی مهم برای کاهش تخلفات و ایجاد انضباط در معاملات است.

الفت افزود: صنعت ساختمان و خرید مسکن یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که همیشه مورد توجه مردم بوده است، بنابراین باید قوانینی وضع می‌شد تا برخی تخلفات و بی‌انضباطی‌ها رفع می‌شد و خریدار و فروشنده با آسایش بیشتر اقدامات لازم برای خرید و فروش ساختمان را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نبود برخی از نظارت‌ها سبب شده بود که برخی از تخلفات در زمینه ساختمان‌سازی صورت گیرد، افزود: عدم این نظارت‌ها سبب شده بود که با پرداخت وام‌های کلان، ‌این مبالغ به سمت خرید اراضی شهری، کشاورزی و باغی سوق داده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تأکید کرد: در این راستا و با اجرای این قانون هم‌اکنون ساخت و سازها با نظارت کامل صورت گرفته و از حالت انبوه‌سازی خارج می‌شود.

به گفته وی همچنین با اجرای این قانون، پیش‌فروش ساختمان محدود خواهد شد و اقدامات انضباطی در این بخش حاکم می‌شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط