ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

در قانون پیش‌فروش ساختمان فکری برای املاک قولنامه‌ای نشده است

در . ارسال به اخبار همایش ها و کارگاه های علمی

سایت حقوقی دادآور

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: متاسفانه در قانون پیش‌فروش ساختمان فکری برای املاک قولنامه‌ای نشده است و این خلاء می‌تواند نقطه ضعف این قانون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حاجی رضا شاکرمی در همایش آغاز اجرای قانون پیش فروش آپارتمان، اظهار کرد: قانون پیش‌فروش آپارتمان یکی از قوانین بسیار خوب است که پس از انقلاب تصویب شده و بسیاری از مشکلات افراد در بحث پیش فروش آپارتمان را رفع می‌کند.

وی افزود: اجرای این قانون کمک شایانی به پیش فروش آپارتمان ها می‌کند به گونه‌ای که از تخلفاتی چون فروش به چند شخص - که از شایع‌ترین تخلفات در پیش فروش آپارتمان است - عدم اقدام برای تکمیل پس از پیش فروش و یا عدم تفکیک سند پس از دریافت پایان کار دیگر خبری نیست که این مهم ازدحام تخلفات و مراجعات متعدد به دادگستری را به میزان قابل توجهی کم می‌کند.

این مقام مسئول کاهش جرم و و ناهنجاری‌های جامعه را محصول عملکرد دستگاه‌های زیادی دانست و اظهار کرد: برای اجرای این قانون دستگاه‌های زیادی از جمله دستگاه قضایی، راه و شهرسازی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، کانون سردفتران، ثبت اسناد، دانشگاه و اتاق اصناف و ... نقش دارند و بخشی از بار مسئولیت را بر عهده دارند.

شاکرمی با اشاره به اینکه بر اساس این قانون وظایف دستگاه‌ها پیش بینی شده، یادآورشد: در این رابطه شرایطی فراهم می‌شود تا از این کلاهبرداری ها پیشگیری و حقوق مردم تثبیت شود.

دادستان کرج همچنین با بیان اینکه برای افراد خاطی در این حوزه ضمانت اجرای کیفری پیش بینی شده، تاکید کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و شیوه اجرای قانون بسیار مهم است؛ زیرا هماهنگی بین دستگاه ها باعث اجرای صحیح آن می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت و ساز املاک قولنامه ای اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق البرز 70 درصد املاک سند ندارند و غیرمجاز ساخته می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان گفت: متاسفانه در این قانون فکری برای املاک قولنامه‌ای نشده است و این خلاء می‌تواند نقطه ضعف این قانون باشد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط