ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

سهم ۵۰ درصدی "خشونت" از پرونده‌های قضایی استان مرکزی

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

ایسنا/مرکزی سرپرست معاونت پیشگیری دادگستری کل استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی استان مرتبط با بزه خشونت است که اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی برای کاهش این آمار در استان مدنظر قرار دارد.

محسن خیرمند روز یکشنبه هشتم تیرماه در نشست با اصحاب رسانه، افزود: مابقی پرونده‌ های تشکیل شده در دستگاه قضایی استان مرکزی نیز مرتبط با موضوعات مالی از قبیل سرقت، کلاهبرداری یا تحصیل مال از طریق نامشروع هستند.

وی افزود: هر موضوعی که سبب آسیب اجتماعی شود مد نظر این معاونت است و تلاش بر این است که هنجارها در جامعه ترویج داده شود. سن بهنجار کردن افراد نهایتا تا ۱۸ سالگی است بر این اساس اقداماتی در مهدکودک ها و آموزش و پرورش در این رابطه مدنظر قرار دارد.

سرپرست معاونت پیشگیری دادگستری کل استان مرکزی با بیان اینکه سن برخی از هنجارها کاهش پیدا کرده اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا و الزام کودکان و نوجوانان به استفاده از برنامه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی، سبب مانوس شدن کودکان با فضای مجازی از سنین پایین شده است. البته در فضای مجازی علاوه بر اینکه تهدیداتی وجود دارد، فرصت هم موجود است و بر این اساس کارگروهی به منظور استفاده از فرصت های فضای مجازی در استان تشکیل شده است.

خیرمند با بیان اینکه افزایش هزینه ارتکاب جرم از دیگر برنامه‌های دادگستری کل استان مرکزی است، افزود: مقابله با سرقت و جرائم خشن و تصرف اموال دولتی با جدیت دنبال می‌شود و زندانیان به جرم سرقت از هیچ تسهیلاتی مانند مرخصی و آزادی مشروط برخوردار نمی شوند.

وی بیان کرد: متصرفین اراضی ملی علاوه بر خلع ید موظف به پرداخت اجرت‌المثل(مجموع درآمد مدت زمانی که اراضی در تصرف آنهاست) می شوند.

خیرمند مسئولیت‌سازی و اعتمادسازی را مهمترین شاخص‌های سرمایه اجتماعی در دستور کار دستگاه قضایی دانست و افزود: انجام اقدامات برنامه‌محور و مقابله با جرائم خشن از برنامه‌های اصلی این نهاد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مرکز مهر والدین ویژه ملاقات کودکان طلاق با والدین از چند سال گذشته در این استان راه‌اندازی شده و مشاوره با مددکاران در تقویت روحیه فرزندان موثر است. گاها مشاوره در این مراکز سبب ازدواج مجدد تعدادی از زوج‌ها شده است.

سرپرست معاونت پیشگیری دادگستری کل استان مرکزی افزود: حمایت از خانواده معتادان متجاهر که به مراکز ماده ۱۶ معرفی می‌شوند با هدف پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های هویت و رفتار با عنوان "هور" در استان مرکزی گفت: مهمترین رویکرد این کارگاه ارائه آموزش‌های اجتماعی به کودکان در معرض خطر بالاست.

ارسال به شبکه های اجتماعی