ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

پیام تبریک معاون حقوقی رئیس جمهور بمناسبت هفتم اسفند روز وکیل؛

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

نهاد وکالت به عنوان یکی از مردمی‌ترین ابزارهای نظارت بر حسن اجرای قوانین، نه تنها یکی از نهاد های تضمین‌کننده استقرار عدالت در کلیه جوامع است بلکه بدون تردید یکی از مؤثرترین مؤلّفه‌ها در تأمین حقوق شهروندی و تضمین حق دادخواهی و تحقق دادرسی عادلانه است.

وکالت در سیر تحول تاریخی خود، فراز و نشیب‌ها و اوج و حضیض‌های چندی را تجربه کرده، اما به دلیل نقش کلیدی و ضرورت وجودی آن، هر بار مستحکم‌تر و مؤثّرتر از پیش سربرآورده و نقش خود را در حمایت از حقوق مردم و استقرار حکومت قانون با قدرتی مضاعف ایفا نموده است.

بر فرهیختگان حقوقی پوشیده نیست که "اصل استقلال نهاد وکالت" اهمیتی هم‌سنگ با "حیات و موجودیت" این تأسیس دارد، چه‌آنکه نهاد وکالت و به تبع، وکیل بدون بهره‌مندی از "استقلال" قادر نخواهد بود هدف والای خویش در احقاق حق در همه حوزه ها و نیز امکان مطالبه‌گری مردم از قدرت عمومی، اعم از قوه مجریه، مقننه و قضاییه را جامه عمل بپوشاند.

در این راستا بایسته است، آحاد جامعه حقوقی ایران ، با تأکید بر اصلاح قوانین و مقررات محدود کننده یا تضعیف‌کننده موجودیت یا استقلال نهاد وکالت، نه‌تنها امکان، بلکه ضرورت حضور همه‌جانبه و مؤثّر وکلای مستقل را از آغاز تشکیل پرونده تا انتهای دادرسی فراهم نمایند. همکاری و هم‌سویی قوای حاکمه کشور در تدوین قوانین و مقررات پیشرو در جهت تقویت اعتبار وکیل و نهاد وکالت و تضمین استقلال و احترام این نهاد مدنی، شرط ضروری تحقق این مهم است.

هفتم اسفند ماه، سالروز استقلال کانون وکلا و روز وکیل بر جامعه حقوقی ایران فرخنده باد.

ارسال به شبکه های اجتماعی