ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نقض حقوق حیوانات در باغ‌وحش‌های كشور واكاوی شد؛

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

بهره‌كشی، سوءاستفاده و استفاده از حیوانات برای نمایش، از مصادیق نقض حقوق حیوانات محسوب می‌شود

حیوانات در ایران حال و روز خوبی ندارند؛ هم آن‌هایی که در باغ‌وحش‌ها نگهداری می‌شوند و هم حیوانات رهاشده در طبیعت و شهرهای کشور. هرچند كه باید باغ‌وحش‌ها مكانی امن برای نگهداری حیوانات باشند-تا هم حیوانات در آن‌ها با آرامش زندگی كنند و هم بازدیدكنندگان بتوانند از مشاهده آن‌ها لذت ببرند- اما در حال حاضر در كشور ما این‌گونه نیست وشرایط نگهداری و زندگی حیوانات در مراكز نگهداری، خوب نبوده و حقوق آن‌ها رعایت نمی‌شود.

قفس‌های كوچك، غذاهای غیراستاندارد، شرایط بهداشتی بسیار نامناسب و... از جمله مشكلات مراكز نگهداری حیوانات در ایران هستند. به گفته بسیاری از كارشناسان حوزه محیط‌زیست، بیشتر مراكز نگهداری حیوانات در ایران با این مشكلات مواجه هستند.

هرچند كه حیوانات رهاشده در طبیعت یا شهرهای كشور نیز شرایط بهتری ندارند زیرا برخی از افراد آزار و اذیت حیوانات را سرگرمی دانسته و از آن لذت می‌برند. از آزار سگ‌ها و كشتن آن‌ها تا كشتن خرس جلوی چشم توله‌هایش یا كشتن الاغ با پتك، از موارد حیوان‌آزاری در كشور است كه با وجود تاكید دین مبین اسلام بر رعایت حقوق حیوانات، شاهد این رفتارهای ناپسند با حیوانات هستیم. البته باید گفت انتشار تصاویر و کلیپ شکنجه حیوانات در فضای مجازی، واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشته و طیف وسیعی از مردم را به گروه حامیان محیط‌زیست و حیوانات پیوند داده است. حال این سوال مطرح است كه آیا حیوان‌آزاری، جرم است؟ آیا نگهداری حیوانات در مراكزی كه حقوق آن‌ها رعایت نمی‌شود نیز حیوان‌آزاری محسوب می‌شود؟ وضعیت قوانین در مورد حقوق حیوانات چگونه است؟
ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید:

http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/main/80603/-رفتار-حیوانی-با-حیوانات!

ارسال به شبکه های اجتماعی