ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

وزیر دادگستری: ما لایحه جامع وکالت را با دو فوریت یا یک فوریت دوباره به مجلس می‌فرستیم

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

وزیر دادگستری به اهمیت بحث وکالت اشاره کرد و گفت: اگر سلامت حقوقی می‌خواهیم باید به کارکرد وکلا و قضات نگاه کنیم. اساس حکمرانی خوب، عدالت است. کارگزاران نظام حقوقی وکلا و قضات هستند.

او با تاکید بر استقلال وکلا همچون استقلال قضات اظهار کرد: دستگاه وکالت باید استقلال داشته باشد. در منشور حقوق شهروندی آمده که حق برخورداری از دادخواهی عادلانه از حقوق شهروندان است و از بدو تا ختم دادرسی وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل ندارند برای آنها وکیل گرفته شود و از استقلال حرفه‌ای وکلا حمایت خواهد شد.

پورمحمدی به تکلیف قانون برنامه پنجم برای تهیه لایحه جامع وکالت اشاره کرد و گفت: لایحه در کمیسیون‌ها دولت و مجلس بسیار بررسی شد و قوه قضاییه هم نقدهایی به آن داشت. کانون وکلا هم ملاحظاتی داشت و ارایه شد. این ملاحظات با نیم نگاهی به حقوق ملت بررسی شد و تدوین شد .

او با اشاره به برخی انتقادات درباره بالا بودن حق‌‌الوکاله وکلا اظهار کرد: در لایحه وکالت به توسعه فرهنگ وکالت توجه کردیم. مردم خسارات سنگینی می‌بینند زیرا که مشاوران حقوقی ندارند و برخی از فساد در ادارات بدلیل نا آگاهی مردم به مسایل حقوقی است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه جامعه وکلا مباحث صنفی خود را فقط در نظر نداشته باشد، گفت: ما لایحه جامع وکالت را با دو فوریت یا یک فوریت دوباره به مجلس می‌فرستیم. دولت وقت ندارد براین موضوع دوباره دوسال بررسی کند. لایحه باید دوباره در کمیسیون بررسی می‌شد و نباید کلیاتش رد می‌شد. این فرصت سوزی است چراکه حقوق عامه به مشکل برمی‌خورد و دولت به استقلال وکلا اعتقاد دارد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط