ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

بیمه خدمات مقدمه اجباری شدن وکالت است

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: از بدو تشکیل هیات مدیره دوره بیست و هشتم، عملگرایی در چارچوب ماده 6 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری و پاسخگویی به وکلا به عنوان صاحبان اصلی این حرفه سرلوحه کار قرار داده‌ شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلیل مالکی در نشست وکلای نواندیش که شب گذشته در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: قبل از هر چیز برای تحقق این دو هدف، پرهیز از شعارگرایی، وعده‌های غیرواقعی و شفافیت بدون قید و شرط مدنظر قرار داده شد و بر این مبنا حجم وسیعی از اقدامات انجام شد.

مالکی با بیان اینکه در شروع کار هیات مدیره و در جلسه اول حتی قبل از تشکیل هیات رییسه، لایحه جامع وکالت در دستور کار قرار داده شد، گفت: همان زمان لایحه در دولت اعلام وصول شده و قرار بود محرمانه بماند و ما مطلع نشویم، اما ما حتی یک ساعت را تلف نکردیم.

وی افزود: در نتیجه اقدامات فشرده و شبانه‌روزی در دولت، کمیسیون تطبیق لوایح و همینطور معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، لایحه را استحاله کردیم به نحوی که وقتی وارد هیات دولت شد، مدرن و بنا به خواست وکلا بود و صرف نظر از تغییراتی که بر خلاف خواست ما در دولت انجام شد، لایحه با 80 درصد اصلاحات ما به مجلس رفت.

مالکی ادامه داد: به‌خاطر تغییرات انجام شده، لایحه به درخواست قوه قضاییه بر خلاف آیین نامه داخلی مجلس اعلام وصول نشد و ما حجم وسیعی از مذاکرات را انجام دادیم و در نهایت موضوع به هیات حل اختلاف قوا رفت و در نهایت در مجلس اعلام وصول شد.

وی با اشاره به اینکه از 31 شهریور 93 لایحه وارد مجلس شد، گفت: از همان موقع تا کنون قریب 16 ماه به طور تخصصی در مرکز پژوهش ها بر روی آن کار شده است.

عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز در تشریح اقدامات صورت گرفته در این هیات مدیره گفت: برنامه ریزی و بودجه محوری در کانون اقدام دیگر بود و امروز ریالی خارج از این بودجه انجام نمی شود.

وی افزود: جلسات هیات مدیره به طور منظم در 138 جلسه تشکیل شد، در هیات مدیره خرد جمعی حاکمیت داشت و اقدام فردی انجام نمی شد. بعد از مدت ها هیات عمومی وکلا تشکیل شد و هیات مدیره گزارش اقدامات خود را ارایه و به پرسش های وکلا پاسخ داد.

رییس دانشکده حقوق تهران مرکز ادامه داد: مشروح مذاکرات هیات مدیره در سایت کانون مرکز منعکس شد. در بخش تخصصی شدن وکالت جلسات متعدد در مرکز علمی کاربردی و کمیسیون آموزش و دیگر کمیسیون های کانون برگزار شد که مقدمه تخصصی شدن وکالت است. کارت هوشمند وکلا و الکترونیکی کردن بخشی از فعالیت های وکلا انجام شد. در تعامل با قوای سه گانه و نهادهای مرتبط نشست ها در بالاترین سطح برگزار شد.

وی عنوان کرد: شرح وظایف کارآموزی اصلاح، بازنگری و مدرن شد. ارتقای کمیسیون های کانون و برگزاری همایش های متناسب با اهداف خود، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل از دیگر اقدامات بود.

مالکی افزود: اقدام برای تشکیل اتحادیه وکلای منطقه‌ای در دستور کار قرار گرفت، تفاهم نامه هایی امضا شده و مقدمات آن فراهم شد.

مالکی در ادامه گفت: مرکز داوری کانون وکلا فعال شد. در مورد وکلایی که دربند هستند مکاتباتی با قوه قضاییه شد و بخشی به نتیجه رسیده و در حال نهایی شدن است. اداره معاضدت و کمیسیون وکالت تسخیری بیش از صد مرکز خدمات با بیش از 500 عضو انجام می دهد و 3700 وکیل در این بخش در حال فعالیت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سایت کانون متحول شده، تفاهم نامه با سازمان محیط زیست، کمیته امداد و دیگر نهادها امضا شده است.

مالکی در پایان گفت: بیمه وکالت، بیمه مسئولیت مدنی وکلا و بخش بیمه خدمات وکالتی مشابه بیمه خدمات درمانی در لایحه جامع وکالت در نظر گرفته شده است. با بیمه خدمات وکالت، موکل می تواند کارت بیمه خود را ارایه کند و دغدغه پرداخت حق الوکاله نداشته باشد که این امر مقدمه اجباری شدن وکالت است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط