ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

بهمن کشاورز: کانون های وکلای یزد و سمنان تشکیل می شوند

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

به گزارش خبرنگارحقوقی قضایی ایرنا، بهمن کشاورز روز سه شنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه  شرط تشکیل کانون وکلا دراستانها حضورحداقل 60 وکیل در آن استان است، اظهار کرد: تعداد وکیل درهمه استان های کشور در حدی است که بخواهیم کانون وکلا در آن استان تشکیل شود و اگر در استانی کانون مستقل شکل نمی گیرد علت اصلی آن مشکل مالی وکلای استان مربوطه است.
وی افزود: این وکلا ازحیث مالی در شرایطی نیستند تا جایی برای کانون اجاره و افرادی نیز برای این کار استخدام کنند.
کشاورز سال تاسیس اسکودا را سال 82 با 8 عضو اولیه عنوان کرد و گفت: این اتحادیه با هدف اصلی منسجم کردن کانون ها و رفع ضعف های احتمالی این کانون ها با وجود اتحاد به همبستگی تشکیل شد و در حال حاضر حدود 50 هزار وکیل در زیرمجموعه آن قرار دارند.

** رئیس اسکودا در زنجان انتخاب می شود
رئیس اسکودا سپس به موضوع برگزاری همایش دوبار دریک سال این اتحادیه اشاره کرد وگفت: با برنامه ریزی های انجام شده امسال این همایش با میزبانی استان زنجان در اواخر آذرماه برگزار خواهد شد و موضوعات مهمی در دستور کار قرار دارد.
کشاورز دستور کارنخست این همایش را برگزاری انتخابات هیات رئیسه عنوان کرد وافزود: در این انتخابات یک رئیس، دو نایب رئیس و یک بازرس انتخاب می شود.
به گفته وی، تعیین خط مشی نمایندگان اسکودا در کمیسیون حقوقی قضایی و مرکز پژوهش های مجلس درباره لایحه جامع وکالت از دیگر مواردی است که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری با بیان این که لایحه جامع وکالت در کمیسیون قضایی در انتظار نوبت برای رسیدگی قرار دارد و در مرکز پژوهش ها نیز در حال بررسی است، افزود: یکی از موارد این لایحه بحث مرجعیت رسیدگی در هیات مدیره کانون وکلا است و از نظر ما کسی که پروانه وکالت معتبر دارد و تایید شده است، می تواند به  عنوان عضو هیات مدیره کانون وکلا نامزد شود.
بحث پیوستن یا نپیوستن تشکیلات ماده 187 به کانون های وکلا موضوع دیگر مورد بررسی در همایش پیش روی اتحادیه وکلا در زنجان است که کشاورز در این مورد گفت: وکلا اصل ادغام تشکیلات ماده 187 به کانون ها را با لحاظ شرایط قبول دارند، بدین صورت که وکلایی که تا پایان برنامه سوم توسعه جذب قوه قضائیه شده اند، قابل قبول و بقیه وکلای جذب شده با توجه به اعمال ماده 187 در این ادغام لحاظ نمی شوند.
کشاورزسپس با اشاره به موضوع بیمه وکالت و 4 درصد بیمه ای که کانون ها باید بابت بازنشستگی به صندوق حمایت پرداخت کنند، گفت: کانون ها نسبت به این قضیه گلایه دارند و حتی به صندوق حمایت بدهکار هستند که قرار است این موضوع در همایش مورد رسیدگی قرار گرفته و راه حل منطقی برای آن در نظر گرفته شود.
رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: کانون وکلای آذربایجان شرقی درخواست کرد تا اعضای هیات علمی دانشگاه ها بدون آزمون وارد مرحله کارآموزی وکالت شوند که البته این درخواست قبلا رد شد اما درعین حال قرار است در هیات عمومی اتحادیه در همایش زنجان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

** ترکیه آزمون وکالت ندارد
رئیس اسکودا با اشاره به سفرهیات ترکیه ای به ایران گفت: کانون های وکلای ترکیه که به ایران آمده بودند مطالب جالبی را بیان کردند که از جمله آنها این بود که در ترکیه فارغ التحصیلان حقوق آزمون وکالت نمی دهند و بعد از کارآموز شدن نیز وجهی به حساب آنها ریخته می شود.
کشاورز اضافه کرد: آنها نوعی بیمه دارند که وجه کمی بابت آن پرداخت می کنند اما پوشش این بیمه بسیار وسیع است.
وی با بیان این که همبستگی وکلا در ترکیه بسیار زیاد است،  ادامه داد: به عنوان مثال آنها اشاره کردند در یک موردی یک مقام قضایی به وکیلی توهین کرد و وکلای حاضر در آن دادگستری همه با هم نزد قاضی رفتند که این قاضی مجبور به عذرخواهی شد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط