ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

۵۰۰ دفتر پیشخوان قضایی تا سال آینده فعال می شوند

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائيه گفت: تا آخر امسال ۲۵۰ دفتر خدمات الكترونيک قضايی در مراكز استانها راه اندازی شده و در سال آينده هم ۲۵۰ دفتر در ساير شهرستان ها افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری گفت: در سال ۸۸ با تلاشهای زیاد کارشناسان انفورماتیک تحولاتی در سیستم cms یا "سمپ" ایجاد شد و این اقدام به شکل یکپارچه ای در تهران و سایر استان های کشور اجرایی شد.

وی با اشاره به تاسیس معاونت آمار و فناوری اطلاعات گفت: هدف از ایجاد چنین معاونتی بهره برداری مردم از سیستم اطلاعاتی قوه قضائیه بود تا علاوه بر تسریع در امور اداری بتوانند راحت تر به اطلاعات پرونده خود دسترسی پیدا کنند.

معاون قوه قضائیه افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را گامی نو در جهت ایجاد هماهنگی و همراهی بخش خصوصی با دستگاه قضایی دانست و اعلام کرد: تا آخر امسال ۲۵۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در مراکز استانها راه اندازی شده و در سال آینده هم ۲۵۰ دفتر در سایر شهرستان ها افتتاح خواهد شد.

شهریاری ایده راه اندازی چنین دفاتری و استفاده از امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی بخش خصوصی را یک  ایده کلان و  سه جانبه گرایی ذکر کرد و افزود: با اجرای این دفاتر حدود ۱۲۵ میلیارد تومان از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اهداف دستگاه قضایی استفاده شده است.

وی با توجه به تبصره ۲ ماده ۶۵۵ آیین دادرسی کیفری جدید گفت: برخی صلاحیت های آیین دارسی را می توان به خارج از دادگستری انتقال داد  که کارشناسان حوزه آمار و فناوری اطلاعات در صدد ارزیابی و وبررسی ها لازم برای اجرایی کردن این پروژه هستند که امید است بزودی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط