ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از آمادگی برای گسترش روابط با کانون‌های وکلای دنیا خبر داد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

1435666109806_Nadimi -1.JPGسایت حقوقی دادآور

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز از آمادگی برای گسترش روابط با کانون‌های وکلای دنیا خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نجفی‌توانا درباره نشست کانون وکلای دادگستری مرکز با رییس کانون و جمعی از وکلای پاریس گفت: بعد از تاسیس نهادهای مدنی در اکثر کشورهای جهان، برای رسیدن به اهداف تعیین شده در چارچوب عرفی، دو روش همکاری و ارتباطات فراملی و بین المللی مرسوم شد که یکی به صورت روابط دوجانبه و چندجانبه و دیگری در قالب انجمن های بین المللی صنفی صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه کانون وکلای مرکز به عنوان کانون مادر با رویکرد مثبت به هر دو روش، به تدریج به تعمیق روابط همت گمارده است، خاطرنشان کرد: کانون مرکز با پیروی از این روش در سال های گذشته با برخی کانون های دنیا روابط نزدیکی برقرار و تفاهماتی را ایجاد کرد که ضمن تعاطی افکار و انتقال آموزه در نشست سالانه و فصلی، شرکت کند.

نجفی توانا گفت: کانون وکلای مرکز در سال های گذشته با شرکت در نشست سالانه کشورها از جمله انجمن ملی وکلای فرانسه و اسپانیا و همچنین حضور در نشست های بین المللی متشکل از بیش از 200 کانون وکلا، مشارکت فعالی داشته است.

رییس کانون وکلای مرکز گفت: کانون پاریس در تعمیق این روابط طی درخواستی علاقه مندی خود برای دیدار با کانون وکلای مرکز و بازدید از این کانون ارایه کرد که ما هم استقبال کردیم و در این نشست پذیرای آنان بودیم. در این نشست ریاست کانون و جمعی از وکلای پاریس شرکت کردند و طرفین علاقه خود برای برقراری روابط نزدیک و امضای تفاهم‌نامه را نشان دادند و قرار شد تفاهم‌نامه مورد قبول، امضاء شود.

رییس کانون وکلای مرکز با اشاره به اینکه بعد از پذیرش توافق در سطح بین المللی بین ایران و 1+5 در لوزان و وین، زمینه گسترش روابط اقتصادی و حقوقی ایجاد شد، اظهار کرد: کانون وکلای مرکز هم ضمن حفظ استقلال خود و ارزش‌های ملی، با اعلام آمادگی خود برای تعاطی افکار و انتقال تجارب در زمینه های حقوقی، از این وضعیت استقبال کرده است.

نجفی توانا با مثبت ارزیابی کردن دیدار با کانون وکلای پاریس گفت: در این دیدار که با حضور اعضای هیات مدیره و اساتید صاحب نام برگزار شد، طرفین ضمن پافشاری بر حفظ استقلال خود و دفاع از حقوق اساسی، بر وظیفه خود در حفظ فرایند عدالت قضایی تاکید کردند.

در فرانسه نیز وکلا تحت نظارت قانونی قرار دارند

رییس کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: در فرانسه نیز کانون وکلا مثل ایران ضمن حفظ استقلال، تحت نظارت قانونی قرار دارد که این نظارت را نباید به معنای نفی استقلال تلقی کرد. همانطور که قبلا در گفتمان خود با مقامات مختلف کشور بیان کرده ایم، همانند صد سال گذشته، نظارت را قبول داریم و آن را دخالت نمی دانیم. کانون وکلا با پافشاری بر استقلال خود، تعامل با قوا را در مسیر عدالت اجتماعی و قضایی به عنوان یکی از سازوکارها، امری واجب می‌داند؛ چرا که ما امروز در جزیره زندگی نمی کنیم. کانون وکلا هر جا که قانون مقرر دارد و ارباب رجوع تقاضا کند در خدمت مردم است و در چارچوب ضوابط، به دولت و مردم خدمت ارایه می کند.

ایجاد کانال خبری کانون وکلای مرکز در تلگرام

رییس کانون وکلا همچنین در پاسخ به این پرسش که کانال خبری تلگرام «کانون وکلای مرکز» چگونه و با چه ضرورتی ایجاد شد، اظهار کرد: اخیرا ایجاد کانال در فضای مجازی در سامانه ها و وزارتخانه به امری مرسوم تبدیل شده است، ما نیز برای ارایه به روز اخبار، روشنگری و رفع ابهام از موضوعات با پیشنهاد مسئولان اداری کانون موافقت و این کانال خبری را ایجاد کردیم.

وی افزود: با ایجاد این ابزار جدید، اطلاعات مربوط به اداره کانون در سراسر کشور با هزینه کمتر و وسعت بیشتر به رویت همکاران خواهد رسید. این امکانات می تواند موجب شود بتوانیم به طور لحظه‌ای این اطلاعات را به استحضار همکاران برسانیم و ابهامات احتمالی برطرف شود.

ثبت شناسه ملی با حفظ استقلال کانون وکلا

نجفی توانا همچنین در پاسخ به این پرسش که ثبت شناسه ملی به چه صورتی انجام شد و چرا با حاشیه هایی همراه بود، خاطرنشان کرد: ثبت شناسه ملی از چندین سال قبل در دوره مدیریت های قبلی مطرح شده بود و نهادهای مربوط، برای هر معامله و عملیات بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین نهادهای مدنی، کد و شناسه ملی را ضروری اعلام کرده بودند. در دوره‌های قبلی در اتحادیه سراسری کانون های وکلا، اساسنامه ای تهیه و مقرر شد کانون ها بر اساس آن به ثبت برسند اما با اینکه این موضوع در نشست اصفهان تصویب شد، فرایند ثبت شناسه ملی با توجیه های درستی، صورت نپذیرفت. در هیات مدیره فعلی این موضوع مجددا طرح و با ملاحظه اساسنامه مشخص شد تقاضای ثبت شناسه ملی به شیوه این اساسنامه، خلاف استقلال و مصلحت کانون وکلاست.

نجفی توانا با اشاره به اینکه برخی مدیران علاقه مند بودند ثبت به موجب اساسنامه موجود انجام شود، اظهار کرد: ما با ثبت به شیوه اساسنامه مخالفت کردیم و گفتیم که کانون وکلا به موجب قانون «استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1333» تشکیل شده است و نیازی به داشتن اساسنامه نیست.

وی افزود: با مذاکره هایی که صورت گرفت، در نهایت با تکیه بر قانون ثبت شناسه مطرح شد و این موضوع پذیرفته شد.

رییس کانون وکلای مرکز افزود: طی نشستی در هیات مدیره این موضوع تصویب شد و صورت جلسه به امضای همه اعضا رسید و با نامه‌ای متضمن این معنی، تقاضای ثبت بر اساس قانون تاسیس کانون انجام شد،‌ البته اشتباهاتی در آگهی منتشر شده وجود داشت که به محض مشاهده، ابتدا با مذاکره و سپس ارسال نامه، این حواشی و زواید حذف و شناسه ملی بر اساس قانون استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1333 ثبت شد.

اطلاع‌رسانی با مطالعه کافی انجام شود

رییس کانون وکلای مرکز با گلایه از نحوه موضع گیری معدود افراد به صورت غیرمنصفانه و جهت دار در مورد این اقدام گفت: متاسفانه اطلاعات غلط سازماندهی شده توسط افراد معدودی در داخل حرفه وکالت یا خارج آن ارایه شد و بر خلاف واقع اظهار شد که استقلال کانون از بین رفت و کانون نهاد جدیدالتاسیس تلقی می شود و... که با توضیح و انتشار اسناد معلوم شد اطلاعات نادرست بوده است.

نجفی‌توانا این اقدامات را علیه نهاد وکالت و استقلال آن دانست و گفت: متاسفانه اینگونه موضع گیری‌ها در حالی انجام می شود که در دوره اخیر هیات مدیره، قریب 120 جلسه در عرض یک و نیمسال برگزار کرده‌ایم که در آن نشست های مدیریتی ده‌ها تصمیم سازنده و بدیع اتخاد و با برنامه محوری کانون اداره و ضمن تعامل با نهادهای عمومی و مدنی داخلی و خارجی شفاف‌سازی در تمام زمینه ها انجام گردید. از جمله این مشکلات که به‌جا مانده از دوره‌های قبلی بوده و امکان انجام هیچ فعالیت مالی و اداری نبوده و نیاز به ثبت شناسه ملی بود که خوشبختانه با ثبت شناسه به کیفیت پیش گفته حل شد.

وی با اشاره به واکنش چند نقد غیرعلمی و غیرمسئولانه گفتند که بهتر است این همکاران اول مطالعه کنند و با توجه به سابقه دیدگاه‌های خود را مطرح تا مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط