ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

الزام مالکان املاک اجاره ای به ارایه اظهارنامه مالیاتی

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

همه مالکان املاک اجاره ای چه مسکونی و چه تجاری و اداری باید اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنند.

به گزارش ایرنا ،حسین بنی‌صفار رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: در تهران مالکان املاک مسکونی اجاری تا ۱۵۰ متر معاف از مالیات هستند،با این حال همه مالکان اجاره ای باید اظهارنامه مالیاتی ارائه دهند تا بتوانند از این معافیت استفاده کنند.

وی افزود: از نظر سازمان امور مالیاتی همه موجرها مشمول مالیات نیستند، اما همه آنها موظفند برای استفاده از معافیت های مالیاتی اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: مالکان اجاره‌ای باید تا آخر تیر اظهارنامه های خود را ارائه می دادند و اگر مالکی تاکنون این کار را نکرده می تواند همچنان با مراجعه به سازمان امور مالیاتی اظهارنامه خود را ارائه دهد. اگر این کار انجام نشود ما پرونده ها را رسیدگی و حتماً مالیات را مطالبه خواهیم کرد.

وی گفت: از نظر این سازمان املاکی که در اختیار غیرمالک است، اعم از مسکونی و تجاری اجاره‌ای تلقی می شود ، البته املاکی که به بخش تجاری و اداری به اجاره داده شده اند، شامل معافیت مالیاتی نیستند.

بنی صفار گفت: اگر مستاجر شخصیت حقوقی یا مشمولان بند الف یا ادارات باشند، در پرداخت مالیات به صورت علی الحساب مالیات اجاره را محاسبه و آن را از مبلغ اجاره کم کرده و به نظام مالیاتی خواهند پرداخت.اما خود موجر در پایان سال تکلیف دارد که اظهارنامه مالیاتی را ارائه دهد.

وی افزود: اگر کسی تاکنون اظهارنامه مالیاتی را نداده می تواند خارج از موعد اظهارنامه را ارائه دهد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط