ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

اعتبار اسناد رسمی باپیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران، بین المللی می شود

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی


سایت حقوقی دادآور

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، محمدرضا دشتی اردکانی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران همچنین موجب افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور می شود؛ چون سرمایه گذاران می دانند، حاکمیت از اسناد تنظیم شده در کشور حمایت می کند که این موجب افزایش سرمایه گذاری آنها می شود.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به سفر نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران و مسوول امور بین الملل کانون سردفتران و نایب رییس سردفتران اتحادیه اروپا به کشور، افزود: به دنبال سفر اسفند سال 90 ایران به اتحادیه جهانی سردفتران در رم با هدف همکاری های دوجانبه و پیوستن ایران به این اتحادیه، این هیات روز گذشته به کشور آمدند و دیدارهایی با احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهور داشته اند.
به گفته وی، ماریو میکولی نایب رییس اتحادیه جهانی سردفتران و پائولو پاسکوآلیس نایب رییس شورای سردفتران اتحادیه اروپا امروز با حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دیدار و همچنین از یک سردفتر و یک ثبت شرکت بازدید می کنند تا از نزدیک در جریان ثبت الکترونیکی در دفترخانه های کشور قرار بگیرند.
دشتی اردکانی دیگر برنامه های این هیات را سفر به اصفهان و دیدار با همکاران کانون سردفتران در این استان، دیدار با اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی در روز شنبه و همچنین مصاحبه با شبکه فرانسوی زبان سحر درباره مسائل ثبت اسناد رسمی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا عضو شورای راهبردی اتحادیه جهانی سردفتران هستند، اظهار داشت: تقویت و همکاری با این کشورها، روند پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران را تسهیل و تسریع می کند.
این سردفتر خاطرنشان کرد: 87 کشور عضو اتحادیه جهانی سردفتران هستند و تا سال 84 هیچ کشور آسیایی که به اندازه ایران مهم باشد، در این اتحادیه عضویت نداشته است و چین و اندونزی اولین کشورهای آسیایی بودند که به این اتحادیه پیوستند.
دشتی اردکانی با بیان اینکه مسوولین 4 دوره قبل اتحادیه جهانی سردفتران یعنی کشورهای فرانسه، آرژانتین ، ایتالیا و سنگال بر عضویت ایران در این اتحادیه تاکید داشتند، گفت: آنها تمایل داشتند مسوولیت کشورهای آسیایی را نیز به ایران واگذار کنند.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران، ثبت کامل اسناد به صورت الکترونیکی و نحوه شکلی اداره دفترخانه ها را دو موردی عنوان کرد که اتحادیه جهانی سردفتران برای پیوستن ایران بر آن تاکید دارند.
دشتی اردکانی دیگر مزیت پیوستن به اتحادیه جهانی سردفتران را ارتقا و اعتبار بین المللی سردفتری ایران عنوان کرد و گفت: بعد از توافق هسته ای در ماه گذشته، چندین عضو اتحادیه جهانی سردفتران از ایران برای سفر به آن کشورها دعوت و برای ورود خود به ایران نیز اعلام آمادگی کردند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط