ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

60 درصد طلاق‌ها در سال‌های نخست زندگی رخ می‌دهد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: آمارها حاکی از آن است که 60 درصد طلاق ها در سال های نخستین زندگی مشترک رخ می دهد در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان طرح آموزش مهارت های اساسی زندگی مشترک به زوجین قبل از ازدواج را مطرح کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایران (ایسنا) - قزوین، مجید اکبرپور در نشست بررسی طرح آموزش مهارت‌های اساسی زندگی مشترک قبل از ازدواج که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه ازدواج و مسائل پیرامون آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همچنین پدیده طلاق امروزه روند رو به رشدی را دارد، این امر مسوولان را بر آن داشته تا راهکارهایی را برای برون رفت از این بحران بیندیشند.

وی ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که 60 درصد طلاق‌ها در سال‌های نخستین زندگی مشترک رخ می دهد که در سال 1390 بیشترین طلاق در زنان بین 29-25 ساله و در مردان بین 24-20 ساله بوده است که برای گذر و خروج از این مساله نیازمند انجام کار کارشناسی است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: چگونه انتظار داریم زوجین بدون کسب مهارت های لازم زندگی مشترک خوبی را داشته باشند بنابراین در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان طرح آموزش مهارت های اساسی زندگی مشترک به زوجین قبل از ازدواج، صدور گواهینامه و الزام دفاتر ازدواج به دریافت آن به هنگام ثبت واقعه ازدواج را مطرح کرده است.

وی تصریح کرد: ورود به دنیای تاهل تکلیف و مسوولیت‌هایی را برای فرد به همراه دارد که اگر به درستی ایفا نشود معضلاتی را برای زوجین و جامعه ایجاد خواهد کرد.

اکبرپور با اشاره به اهمیت و بازدهی مناسب آموزش های قبل از ازدواج افزود: در یک بررسی به عمل آمده در خصوص نیازهای آموزش قبل از ازدواج مشخص شد 31 درصد زوجینی که قبل از ازدواج آموزش های لازم را دیده‌اند کمتر در معرض شکست قرار می گیرند.

وی به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: کاهش میزان ورودی پرونده های طلاق، کاهش ورودی روزافزون نرخ رشد طلاق، هدفمند کردن جریان زندگی مشترک، تحکیم بنیان خانواده با شیوه‌های علمی و عملی و مواردی از این دست از اهداف مهم طرح پیشنهادی است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط