ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

رییس دانشگاه علوم قضایی از ایجاد رشته‌های جدیدی از جمله حقوق دادرسی اداری و علوم ثبتی در این دانشگاه خبر داد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیامک ره‌پیک در سخنانی در همایش سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم قضایی اظهار کرد: بنابر اطلاعات و آمار موجود فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم قضایی از ماندگارترین قضات کشور هستند بنابراین کارهای اساسی در دانشگاه صورت گرفته که واقعا برای آینده دانشگاه مهم است.

وی افزود: در دوره قبل یعنی در اواخر سال 89 دانشکده علوم قضایی به دانشگاه تبدیل شد و ما لوازم مربوط به این تحول را مهیا و برنامه آن را به رییس قوه قضاییه ارائه کردیم که ایشان هم برنامه را تایید کرد.

ره‌پیک با بیان اینکه دانشکده‌ها در ذیل دانشگاه علوم قضایی تعریف شده‌اند، گفت: در بخش بودجه اگرچه بودجه دانشگاه ناچیز بوده است ولی در دو سه سال اخیر بودجه به صورت کامل اختصاص داده شده است و خوشبختانه ما موفق شده‌ایم که در سال 91 در مقطع دکتری در دو رشته دانشجو بپذیریم و تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد را نیز به 13 رشته برسانیم.

وی گفت: در سال اخیر رشته حقوق دادرسی اداری که متقاضی آن دیوان عدالت اداری است تصویب شد و آماده جذب دانشجو در این رشته هستیم. همچنین رشته علوم ثبتی که مربوط به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است تصویب شده و ان‌شاءالله آماده جذب دانشجو خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم قضایی اظهار کرد: در سال 91 دو رشته کارشناسی، 14 رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته، یک رشته کارشناسی ارشد پیوسته آماده جذب دانشجو بودند. مرکز نشر دانشگاه علوم قضایی نیز تاسیس شده و ان شاءالله تا پایان سال چارت داخلی آن شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ضروری است نهادی تشکیل شود که مجموعه فارغ‌التحصیلان چندهزار نفری دانشگاه علوم قضایی را گردهم بیاورند و از ظرفیت‌های این افراد استفاده شود. اگر عنایت‌ها و مساعدت های قوه قضاییه و در راس آن آیت‌الله آملی لاریجانی استمرار پیدا کند افق روشنی برای توسعه دانشگاه و تاثیر بیشتر نتایج آموزشی دانشگاه به وجود خواهد آمد.

ره‌پیک افزود: برخی از آثار این توسعه ان‌شاءالله از سال 94 آشکار خواهد شد ولی در آینده نزدیک با تخصصی‌ شدن رشته‌های این دانشگاه با سازمان‌های ذی‌ربط از جمله به طور مثال با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ارتباط‌های بیشتری خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، همچنین در این مراسم سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری، محمدباقر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور،‌ احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسین میرمحمدصادقی استاد حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند.

در پایان این مراسم نیز ضمن رونمایی از 12 طرح دانشگاه علوم قضایی از آیت‌الله قبله‌ای خویی استاد درس فقه تقدیر شد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط