ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

شهرداری ها بدون مراجعه به دادسرا ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کنند

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور
معاون دادستان عمومی و انقلاب استان تهران گفت: طبق قانون، شهرداریها مجازند بدون مراجعه به مراجع قضائی نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهرها اقدام كنند و این یک اختیار قانونی بزرگ برای شهرداریها برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی تورک با بيان اینکه دستگاههایی که موظف به صیانت از حقوق بیت المال و حفظ اراضی ملی اند بنا به عللی چون عدم در اختیار داشتن نیروی انسانی فنی و مهندسی ماهر و عدم حضور نیروی کارآمد حقوقی و یا بودجه و امکانات ناکافی نمی توانند به خوبی وظایف خود را عمل کنند، خواستار تقویت ادارات مرتبط شمیرانات از سوی دستگاه های استانی و ملی آنان شد و تقویت این ادارات را یک ضرورت دانست.
رئیس دبیر خانه شورای حفظ حقوق بیت المال استان تهران با تاکید بر نظارت هر چه بیشتر برسلامت دستگاه های متولی حفاظت از بیت المال گفت: یکی از راههای پیشگیری از تخلف و حفظ بیت المال نظارت بیشتر برسلامت دستگاههای اجرایی است.
تورک تصریح کرد: طی یک اقدام مشترک با مشارکت نیروی انتظامی و دستگاه امنیتی با بررسی های انجام شده برای اشخاصی که در این مورد در دستگاههای دولتی تخلفاتی داشتند، پرونده قضایی صادر شده که پس از صدور احکام قطعی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با ذکر اینکه پیشگیری از تصرف و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز روند خوب و قابل توجهی را در دوره جدید طی می کند و جای تقدیر از مدیریت خوب استان تهران در این زمینه وجود دارد، گفت: برخی از متخلفین  با اقدامات ماهرانه و با دور زدن قانون و با اسناد و مدارک جعلی در صددند اقدام به تصاحب اراضی ملی و دولتی كنند که بايد در این زمینه کاملا هوشیار بود.
تورک با ذکر اینکه براساس اعلام سازمان منابع طبیعی 98 درصد اراضی ملی دارای سند مالکیت بنام دولت است، خاطر نشان کرد: برای باقیمانده اراضی ملی طی یک زمانبندی 3 الی 6 ماهه تمامی اراضی ملی اعم از اراضی بستر و حریم رودخانه ها و اراضی ملی و طبیعی استان سند مالکیت بنام دولت صادر می شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط