ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

قانون جدید بازرسی کشور از دی ماه امسال اجرا می شود

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور
به گزارش ایرنا، 'ناصر سراج' روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل بازرسی چهار محال و بختیاری در شهرکرد اظهار داشت: قانون سازمان بازرسی کشور در سال 60 به استناد اصل 174 قانون اساسی به تصویب رسید و پس از آن در سال 75 تعدادی از مواد قانون قبلی اصلاح و در سال 87، نیز 9 ماده آن به  صورت آزمایشی تصویب شد.

وی افزود: دوره آزمایشی این قانون جدید در سال جاری به اتمام رسیده و با اقداماتی که از سوی سازمان بازرسی انجام شده از دی ماه امسال قابلیت اجرا دارد.

سراج در زمینه امتیازات قانون جدید نسبت به قانون موجود بیان داشت: در اصلاحیه قانون  تصویب شده در مواردی که پیشنهادهای سازمان برای جلوگیری از وقوع جرم و تکرار تخلف و یا سوء جریان امور باشد و عدم اجرای آنها موجب انجام عمل غیرقانونی شود و از انجام آن استنکاف کنند، با رسیدگی و احراز در دادگاه صالح مشمول مجازات مقرر در تبصره 1 ماده 8 است.

تبصره 1 ماده 8 مشمول مجازات 91 روز الی 6 ماه حبس و انفصال از خدمات دولتی است.

وی ادامه داد: در قانون جدید پیشنهاد شده یک قاضی عالی رتبه در هیات بدوی و هیأت تجدیدنظر به منظور اتفاق آرا در گزارش های سازمان بازرسی حضور داشته باشد.

سراج همچنین افزود: بر اساس این قانون سازمان بازرسی موظف به نظارت بر عملکرد شوراها و کمیسیون های مالی، معاملاتی و اعتباری دستگاه های مشمول بازرسی و انجام مناقصات و مزایده ها نیز شده است .

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط