ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

5500 پرونده در نوبت دیوانعالی کشور/انتقاد از قانون جدید مجازات اسلامی

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور
رئیس دیوانعالی کشور از 5500 پرونده در نوبت رسیدگی دیوانعالی کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین كريمي از ایجاد شعب اختصاصی اعاده دادرسی در دیوانعالی کشور خبر داد و گفت: آن زمان كه ما اين شعب اختصاصي را راه اندازي كرديم ، معتقد بوديم كه اگر بتوانيم پرونده ها را كنترل كنيم در نهايت ورودي ما هم كم خواهد شد و همين طور هم شد؛ يعني الان وقتي كه آمار را نگاه مي كنیم، قبلاحدود 2500 تا آمار وارده داشته ايم اما الان آمار پرونده هاي وارده ما تقريبا زير 1000 فقره رسيده است.
وی افزود: قبلا هر شعبه از اعاده دادرسي ها  1000 يا 1500 فقره پرونده موجوديشان بود اما الان به 300 تا 500 رسيده است ،‌و از اين جهت ما خودمان را موفق مي بينم.
كريمي اظهار داشت: در گذشته کل موجودي پرونده های دیوانعالی ما بیش از ده هزار فقره بود و الان موجودی كل ديوان عالي كشور به 5500 رسيده است و توانسته ايم آمار را نصف كنيم. اگر وضعيت اين طور باشد و آن سونامي و وضعيت جديد نيايد ما اين پرونده هاي موجود را به فضل خدا تا عيد و يا تا يكي دوماه بعد از عيد مختومه خواهيم كرد.
رئیس دیوانعالی کشور در مورد وضعیت جدید افزود: قانون عوض شده است و  با اجرايي شدن قوانين آيين دادرسي در تير ماه سال 94 ، صلاحيت ديوان بالا مي رود. ما الان حدودا 120 نفر قاضي داريم ولي با اجرای قانون جديد بايد 120 نفر ديگر قاضي بياوريم و از 42 شعبه به سمت ایجاد 100 شعبه برویم.
كريمي در مورد قانون جدید مجازات اسلامی، گفت: ارزيابي من اين است كه كمي با عجله اين كار انجام شده و آن كار لازم كه بايد می شد، انجام نشده است و متاسفانه شأنيت ديوان را در حد يك دادگاه تجديد نظر و يا يك دادگاه معمولي پايين آورده است، در حالي كه در هيچ جاي دنيا اين طور نيست. در دنيا پرونده هاي خاص و آن هم خاص خاص بايد به ديوان بيايد و در آن جا رسيدگي شود اگر در تمام دنيا شما مطالعه كرده باشيد مي بينيد كه آمارهايشان خيلي در سطح پايين است يعني ديوان عالي كشور هيچ كشوري را مشاهده نمي كنيد كه آمارش 5000 پرونده باشد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط