ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در خرم‌آباد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مراکز استان‌ها با حضور ریاست محترم قوه قضاییه در مرکز استان لرستان افتتاح شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت السلام و المسلمین حمید شهریاری گفت: این دفاتر وظیفه عرضه خدمات قضایی به مردم را بر عهده دارند. در این طرح ارایه انواع خدمات اعم از خدمات اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی به گروه‌های هدف، به صورت برخط و با استفاده از تسیهلات فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز تماس، پیام کوتاه، پست الکترونیک وب سایت صورت گرفته است.

 

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: از جمله اهداف طرح افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت است که در نهایت موجب افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و افزایش مقبولیت آن خواهد شد. همچنین استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری به همراه ثبت دقیق اطلاعات متنوع در باب اطراف دعوا و پرونده قضایی در کنار صرفه جویی در هزینه‌های دستگاه قضایی از جمله این طرح است.

 

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح هر دفتر خدمات الکترونیک قضایی ضمن افزایش حدود 75 متر فضای مفید با امکانات و تجهیزات بروز از سه نیروی ثبت کننده پرونده بی‌نیاز می‌شویم. فضای مناسب برای عرضه دعوا و نیز اطلاع‌رسانی از طریق تلفن همراه از آخرین وضعیت پرونده و زمان و مکان ارجاع پرونده از دیگر مزایای این طرح است طوری که با اجرای کامل آن سالانه 25 میلیون سفر درون شهری کاهش خواهد یافت. همچنین به ازای افتتاح هر دفتر خدمات الکترونیک قضایی ضمن افزایش مشارکت مردم در عرضه خدمات و توسعه عدالت، 3 تا 5 شغل ایجاد خواهد شد و از ظرفیت بخش خصوصی در عرضه خدمات قضایی با رویکرد سه جانبه‌گرایی - حاکمیت، بخش خصوصی، مردم - در خدمت‌رسانی به مردم استفاده می‌شود.

 

شهریاری افزود: شفاف‌سازی فرایندهای رسیدگی و مصون سازی حداکثری دستگاه قضایی از آسیب‌ها، تهدیدها و تطمیع‌های بیرونی و ارتقای سلامت اداری و قضایی با کاهش خطاها و فشارهای درونی نیز از دیگر پی‌آمدهای مثبت این طرح است ،مطابق برنامه زمانبندی شده در اسفند ماه کلیه مراکز استان‌ها دارای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خواهند بود که در حال حاضر 13 استان آماده بهره برداری است. این دفاتر مطابق استانداردهای تعریف شده در مرکز آمار و فناوری اطلاعات و با الگو یکپارچه در سراسر کشور در حال راه اندازی است که استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان و لرستان دفاتر خود را آماده کرده اند.

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: در این مرحله کلیه دادخواست‌های بدوی در این دفاتر قابل طرح است که پس از طرح دعوا در این دفاتر و تکمیل اطلاعات و منضمات مربوط به دفاتر دادگاه ارسال می شود و دفاتر دادگاه پس از بررسی مدارک وقت تعیین نموده و از طریق سیستم ارسال پیام کوتاه طرفین پرونده را مطلع می کنند. تعداد خدمات و موضوعات این طرح در حال توسعه است و در حال حاضر 205 موضوع دادخواست در این دفاتر قابل طرح می باشد. ارائه اظهارنامه و پیگیری دادخواست، پیگیری اظهارنامه، مشاهده خلاصه پرونده و محاسبه و دریافت هزینه دادرسی از خدمات قابل ارائه در این مرحله است.

 

وی گفت: افزایش تعداد دفاتر در استان‌ها براساس نیاز هر استان صورت می گیرد که اخیراً فراخوان دوم دفاتر استانها برگزار شده که در حال بررسی شرایط متقاضیان هستیم که تا پایان سال اسامی افراد دارای شرایط مناسب جهت تصدی این دفاتر اعلام خواهد شد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط