ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

ارسال الکترونیکی پرونده ها از دادسرا به کلانتری/جزئیات اجرای طرح

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

معاون قوه قضائیه از اجرای طرح ارسال الکترونیکی پرونده ها از دادسرا به کلانتری خبر داد و گفت: این اقدام موجب راحتی شهروندان و کاهش اطاله دادرسی خواهد شد. 

حجت الاسلام حمید شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر با تمامی نهادهای زیر مجموعه قوه قضاییه و ثبت احوال شبکه اطلاعاتی داریم، گفت: علاوه بر این با شبکه همراه اول هم فعالیت هایی را آغاز کرده ایم و به دنبال تحقق این هدف هستیم که علاوه بر ثبت اطلاعات، از طریق شماره همراه، ابلاغ قضایی افراد به آنها ارسال شود.

 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه افراد حقیقی و حقوقی (شرکت ها، وکلا و کارشناسان) و گروه ضابطان، سه گروهی هستند که گیرنده خدمات الکترونیکی قوه قضائیه خواهند بود، افزود: بخشی از کار محقق شده و شهروندان می توانند صدها خدمت قضایی را از دفاتر پیشخوان قضایی مطالبه کنند و تا پایان سال یا اواخر اردیبهشت هم سیستم جدیدی راه اندازی خواهد شد تا ظابطان قضایی (نیروی انتظامی) هم از خدمات الکترونیک قضایی بهره برده و وارد شبکه شوند.

معاون قوه قضائیه مکانیزه شدن ارتباط بین دادسرا و کلانتری را از دیگر خدمات الکترونیکی قضایی عنوان کرد و افزود: در این پروژه به جای ارسال پرونده از دادسرا به کلانتری، پرونده الکترونیکی به کلانتری ارسال شده و پاسخ پرونده هم به طور مکانیزه به کلانتری ارجاع می شود. البته پایلوت این طرح در شعبه خارک انجام شده و این پروژه به نام عناوین اتهامی به زودی رونمایی می شود.

شهریاری اظهار داشت: در قسمت اول طرح، مردم به دادسرا می روند و دادسراها مکانیزه به کلانتری متصل می شوند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط