ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

قوانین مبارزه با زمینخواری ضعیف است

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

معاون امنیتی دادستان تهران با اشاره به ضعف قوانین برخورد با زمینخواران، از قانون‌گذاران خواستار اصلاح این قوانین برای تشدید مجازات با زمینخواران و متصرفان اراضی ملی و زراعی شد.

مرتضی تورک در حاشیه جلسه هم اندیشی مسئولان شهرستان‌های دماوند، پردیس و فیروزکوه در ناحیه مقاومت بسیج دماوند افزود: برای مجازات تصرف اراضی فقط یک سال حبس و برای ساخت و سازهای غیرمجاز نیز جریمه همراه با تخریب پیش‌بینی شده است که این نوع مجازات‌ها برای برخورد قاطع‌تر و پیشگیری از زمینخواری بازدارنده نیست.

معاون دادستان تهران افزود: آنچه در درجه اول باید در دستور کار قرار گیرد، اقدام پیشگیرانه در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است که متولیان اصلی حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی باید به موقع تلاش کنند.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران به مشکلات کنونی شهر دماوند در این بخش اشاره کرد و گفت: روستای محمودیه دماوند از جمله مناطق آسیب‌پذیر در این بخش بوده که پرونده‌های آن در دادگستری مطرح و تصمیم‌هایی برای آن گرفته شده است.

تورک با بیان این‌ که تصاحب و تملک غیرقانونی اراضی دولتی در شهرستان دماوند نسبت به وجود پرونده‌های موجود در بخش کشاورزی کم‌تر است افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود۸۰۰ مورد حکم تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در شرق استان تهران اجرا شده است که عمده این نوع ساخت و سازها در قالب ویلا و دیوارکشی بوده و در اطراف باغ‌ها و اراضی زراعی شکل گرفته بود.او با اشاره به آمار سازمان امور اراضی کشور مبنی بر وجود ۱۰ هزار پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در دماوند گفت: با وجود این که مسئولان این سازمان به صورت شفاهی وجود این تعداد پرونده ساخت و ساز غیرمجاز را اعلام کردند، اما تاکنون هیچ گزارش یا اعلام جرمی در این زمینه به دادگستری دماوند ارائه نشده است.

وی با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر ورود جدی دادستان‌ها به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: نقش دستگاه‌های دولتی و متولیان اصلی حفاظت از اراضی و منابع طبیعی پیشگیری و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز است که باید به طور جدی و به موقع نسبت به تشکیل پرونده‌های قضایی آنان اقدام شود.‏

به نقل از سایت روزنامه اطلاعات

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط