ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نحوه عملکرد دادگاه‌های کیفری (۱) و (۲) تشریح شد

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

سایت حقوقی دادآور

محسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در تشریح عملکرد دادگاه‌های کیفری (1) و (2) گفت: با توجه به اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید دیگر مجموعه دادگاه‌های کیفری استان نداریم و این دادگاه‌ها به 2 بخش مجزا یعنی دادگاه کیفری (1) و (2) تقسیم شدند.

 

وی افزود: بر اساس قانون جدید، جرائم بر اساس میزان مجازات درجه‌بندی شدند، برای مثال اعدام جز جرایم درجه یک، تا 20 سال حبس جزو جرائم درجه 2 و تا 10 سال حبس جزو جرائم درجه 3 دسته‌بندی شده و در دادگاه کیفری (1) به اینگونه پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

رئیس دادگاه کیفری یک، با اشاره به اینکه به جرائم سبک‌تر در دادگاه کیفری (2) رسیدگی می‌شود، گفت: بر اساس قانون جدید جرائم مسئولین هم تفکیک شده و بستگی به نوع جرمشان پرونده بین دو دادگاه کیفری (1) و (2) تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دادگاه مطبوعات همچنان زیر نظر دادگاه کیفری یک است، گفت: مسئولیت دادگاه کیفری (2) بر عهده آقای پوریانی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران است.

افتخاری تأکید کرد: پرونده‌هایی که از قبل در دادگاه‌ کیفری بوده در همان جای سابق مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و از روز اول تیرماه هر پرونده‌ای که وارد می‌شود بر اساس نوع مجازات و جرم صورت گرفته بین دو دادگاه کیفری (1) و (2) تقسیم می‌شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط