ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

پیشگیری از وقوع جرم در سیاست گذاری های ما اولویت است

در . ارسال به اخبار حقوقی خارجی

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگاه لاهه، اعلام کرد:پیشگیری از وقوع جرم در سیاست گذاری های ما هم یک اولویت شده است.

به گزارش ایسنا، یان واندیک در دهه 1980 در اجلاس دو روزه سیاست‌های پیشگیری از جرم و گستره مجازات های جایگزین حبس در هتل هما تهران با ذکر ضرب المثلی در اهمیت پیشگیری از وقوع جرم، اظهار کرد: ما به انگلیسی می‌گوییم یک جو پیشگیری بهتر از کلی مداوا است. یعنی پیشگیری بهتر ازدرمان است.

وی در رابطه با فعالیت کشور خودش، هلند در بحث پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: در کشور خودم از 1980 این موضوع مورد اهمیت قرار گرفت و کار مهمی در هلند انجام دادیم که واقعا مثمرثمر است. نرخ زندانیان در کشورهای غربی یک نفر در هر هزار نفر کاهش یافت و موفق شدیم در هلند جمعیت زندان ها را در 10 سال گذشته به نصف، کاهش دهیم و این هم از حیث انسانی مهم و هم به نفع دولت است.
واندیک افزود: اگر بتوانیم نصف جمعیت کیفری را نداشته باشیم، واقعا غنیمت است. با کاهش قابل ملاحظه زندانیان در هلند، بسیاری از زندان ها را بستیم و تغییر کاربری داده‌ایم و همچنین تعدادی از آنها را به کشورهای دیگر مانند بلژیک اجاره دادیم .
وی با بیان اینکه تعداد زندانیان در هلند به نصف رسیده است، گفت:دلیل این امر آن است که اولویت خود را به پیشگیری از وقوع جرم گذاشتیم نه راهبردهای سنتی گذشته. پیشگیری از وقوع جرم در سیاست گذاری های ما هم یک اولویت شده است. البته نخستین کشور اروپایی که به کاهش جمعیت کیفری اندیشید سوئد بود که در اواخر قرن گذشته در این زمینه قانون گذاری و سیستمی ایجاد کرد که با آن توانست نرخ زندانیان را کاهش دهد.
انتهای پیام

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط