ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

پایانی بر قوانین جنجال بر انگیز لایحه شهروندی کانادا و نهایی شدن قانون شهروندی کانادا

در . ارسال به اخبار حقوقی خارجی

لایحه شهروندی که دوبار به صحن سنا رفته بود و بسیاری از مهاجران در انتظار نتیجه پایانی آن بودند ، در جلسه سوم می مطرح شد و نمایندگان به لایحه شهروندی معروف به bill c-6 رای موافق دادند و در نهایت امروز نوزدهم ژوئن فرماندار کل کانادا ژنرال دیوید جانستون هم آنرا امضاء کرد و رسما تبدیل به قانون شد، بدین ترتیب برای دریافت شهروندی حضور سه سال از پنج سال در کانادا کافی خواهد بود. بر اساس وب سایت رسمی دولت کانادا این قانون به مرحله اجرا در خواهد آمد. به عبارت دیگر از نوزدهم ژوئن 2017 بخشی از این قانون اجرایی می شود و بخش های دیگر مستلزم زمانی چند ماهه است.

احمد حسین وزیر مهاجرت کانادا پیش از این گفته بود که قانون شهروندی کانادا با این لایحه آسان تر می شود و کانادا می تواند با حداکثر ظرفیت خود در سال مهاجر جذب کند.

بر طبق این قانون شهروندی کانادا شرط حضور فيزيكی برای تابعيت کانادا از چهار سال به سه سال در يك دوره پنج ساله به‌جای شش ساله کاهش می‌یابد. ضمن اینکه شرط «الزام به تصمیم برای سکونت در کانادا» هم حذف می‌شود و سن معافيت برای ارائه مدرك زبان از حداقل و حداکثر ۱۴ و ۶۴ سال به ۱۸ و ۵۴ سال تغییر می‌کند.
همچنین امکان سلب تابعیت کانادایی از افراد جز در موارد خاص و محدود نظیر ارتکاب جرم علیه منافع ملی، غیرممکن خواهد شد.یکی دیگر از مفاد این قانون این است که هر سال اقامت افراد دارای ویزای کار موقت و دانشجویی برابر با شش ماه اقامت دائم محاسبه می‌شود و بنابراین دانشجویان و کسانی که برای کار به کانادا می‌آیند از طریق این قانون، می‌توانند برای شهروندی اقدام کنند.

این لایحه برای امضاء نمایندگان به سنا فرستاده شده بود که در تاریخ پانزدهم ژوئن لایحه شهروندی معروف به C-6 به امضاء سنا نیز رسید، این لایحه مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. سیاست هایی که دولت سابق محافظه کار کانادا بصورت قانون تبدیل کرده بود مسیر سختی را برای حزب لیبرال و جاستین ترودو به وجود آورده بود.

در زمان مبارزات انتخاباتی یکی از برگ های برنده حزب لیبرال حمایت از حقوق مهاجران و در نظر گرفتن نگرانی های آنها بود. از نظر نمایندگان لیبرال «بخش‌های ناعادلانه»ی قوانین دولت محافظه کار باید تصحیح شود. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که قوانین سخت گیرانه دولت آقای هارپر به بوجود آمدن طبقه ای از شهروندی – که شهروندان درجه دوم نامیده می شود-، خواهد شد. دولت لیبرال تلاش زیادی را برای تغییر قوانین شهروندی کانادا به انجام رسانیده است.

برگرفته از کانال سیرالملوک

ارسال به شبکه های اجتماعی