ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

جمع آوری شواهد حقوقی از «جنایات» داعش علیه ایزدیان

در . ارسال به اخبار حقوقی خارجی

کارشناسان حقوقی از به دست آمدن شواهد بیشتری از اعمال قساوت آمیز گروه داعش علیه اقلیت ایزدیان خبر می دهند. بنا به گزارشی که در ماهنامه «قوانین حقوق بشر» توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است، شواهد به دست آمده امکان صدور کیفرخواست و به دادگاه کشاندن جنگجویان گروه داعش را فراهم می کند.
این شواهد که نشانگر اقدامات قساوت آمیزی از جمله بردگی جنسی و کشتار دسته جمعی علیه ایزدیان است، از نظر حقوقی طرح دعوی علیه ستیزه جویان داعش را به اتهام «نسل کشی» ممکن می سازد. به گفته این گروه از کارشناسان جنایات رخ داده علیه اقلیت ایزدیان حکایت از «الگویی یکنواخت و هماهنگ» در ارتکاب این اعمال با «هدف نسل کشی» است. به گفته کارشناسان از آنجا که ممکن است در آینده امکان به دادگاه کشاندن اعضای داعش وجود داشته باشد، جمع آوری این شواهد می تواند حائز اهمیت باشد.

گروه داعش در ماه اوت سال ۲۰۱۴ تهاجمی را علیه شهر شنگال در استان نینوای عراق آغاز کرد. در آن زمان حدود ۴۰ هزار ایزدی در این شهر زندگی می کردند. کارشناسان سازمان ملل تخمین می زنند که بیش از پنج هزار ایزدی پس از به اسارت گرفته شدن توسط اعضای داعش، قتل عام شدند. این کارشناسان همچنین شمار زنان و دخترانی را که توسط این گروه مجبور به بردگی جنسی شدند هفت هزار تن تخمین می زنند.

ارسال به شبکه های اجتماعی