ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

بهمن کشاورز: شخصا معتقد به بومی سازی وکلا نیستم و انجام این کار قانون می خواهد

در . ارسال به اخبار آزمون ها

سایت حقوقی دادآور

به گزارش ایرنا، آزمون وکالت سال 94 مورخ ششم آذرماه امسال برگزار شد و بهمن کشاورز رئیس اسکودا گفته بود بعد از یک ماه یعنی ششم دیماه نتایج آزمون اعلام می شود؛ با توجه به اعلام نشدن نتایج آزمون وکالت و قرار نگرفتن حتی کلید سوالات آزمون روی سایت اسکودا، چند داوطلب آزمون در تماس با ایرنا خواستار پیگیری این موضوع شدند که خبرنگار حقوقی قضائی ایرنا به همین منظور با بهمن کشاورز رئیس اسکودا گفت وگویی انجام داده است.
بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه امسال قرارداد اسکودا با سازمان سنجش کمی فرق کرده است و تاریخ انقضای این قرارداد تا 15 بهمن امسال است، لذا سازمان سنجش برای اعلام نتایج آزمون وکالت فرصت دارد.
وی ادامه داد: پیشتر گفته بودم یک ماه بعد از 6 آذر نتایج آزمون وکالت اعلام می شود،اما این اشتباه سهوی بود و از جزئیات قرارداد با سازمان سانجش در آن زمان خبر نداشتم.
رئیس اسکودا خاطرنشان کرد: تا پایان این هفته کلید روی سایت اسکودا قرار خواهد گرفت و نتایج آزمون نیز هر چه زودتر اعلام خواهد شد.
کشاورز با بیان اینکه، ۶8 هزار و ۱۵۰ داوطلب در آزمون وکالت امسال از سراسر کشور ثبت نام کرده اند، گفت: 6 هزار نفر از این داوطلبان در جلسه آزمون غایب بودند و درمجموع حدود سه هزار نفر پس از قبولی در آزمون وکالت و طی دوره کارآموزی به عنوان وکیل دادگستری مشغول کار خواهند شد.

** جذب بی حساب و کتاب دانشجوی حقوق و انتقاد بر برنامه آموزشی کشور
رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران، درباره اینکه چرا تعداد پذیرفته شدگان آزمون وکالت کمتر از ۳ هزار نفر است، گفت: کانون های وکلا و حتی قوه قضاییه و کانون سردفتران که از فارغ التحصیلان حقوق هستند نمی توانند پاسخگوی تعداد جذب بی حساب و کتاب و بدون محاسبه افراد در این رشته باشند.
وی با غیرقابل باور خواندن اعداد و ارقامی که از دانشکده های حقوق که در سراسر کشور شنیده می شود، خاطرنشان کرد: اگر انتقادی به پذیرش محدود تحصیل کرده های رشته حقوق در کانونهای وکلا است، این انتقاد را نباید به کانون ها وارد دانست، بلکه به برنامه ریزی آموزشی کل کشور در مورد پذیرش دانشجویان حقوق برمی گردد.
کشاورز با تاکید بر وجود وکلای بیکار و کم کار در جامعه، ادامه داد: اصولا بیکاری باعث مشکل و فساد می شود و امیدواریم سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه در این راستا تدبیری بیندیشند.

** اظهارات رئیس اسکودا درباره بومی سازی
رئیس اسکودا در پاسخ به این سوال که بحث بومی سازی در چند کانون وکلا مطرح است و این کانون ها در اعلامیه ای تنها بومی های خود را جذب می کنند وبومی های این مناطق در عین حال می توانند در کانون های دیگر پذیرفته شوند اما غریبه ای نمی تواند در کانون های این استان های خاص پذیرفته شود و این موجب تبعیض خواهد شد، گفت: من شخصا معتقد به بومی سازی نیستم.
وی افزود: تصور نمی کنم که این موضوع در کانون ها عملی شود، البته اگر عملیاتی شود بسیار خوب است و بارها هم در شورای اتحادیه و هیات عمومی اسکودا مطرح شده، اما متاسفانه عملیاتی کردن آن قانون می خواهد.
کشاورز تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای افراد بر مبنای وابستگی اقلیمی وجود نداشته و مطمئنا در صورتی که افراد قبول شده باشند بدون تردید در تحلیل نهایی حقی از آنها ضایع نخواهد شد.

** کارآموزان زیر 25 سال نمی توانند پروانه وکالت بگیرند
رئیس اسکودا با ممکن دانستن انجام کار وکالت برای کارآموزان وکالت حین آموزش گفت: اگر کارآموزان زیر ۲۵ سال باشند و پروانه کارآموزی بگیرند نمی توانند وکالت کنند؛ البته ناگفته نماند که کارآموزان تحت نظر وکیل سرپرست می توانند تا همان مبلغ ۵۰ میلیون تومان و در پرونده هایی که مرجع آن دیوان عالی کشور نیست، وکالت کنند.
وی یادآور شد: اگر کسی قبل از ۲۵ سال در آزمون قبول شد و کارآموزی را طی کرد و اختبار هم قبول شد، این فرد باید تا سن ۲۵ سال صبر کند و پس از آن سوگند یاد کند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط