ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور: برای برطرف شدن عمده مشکلات این نهاد به جذب حدود 700 قاضی نیاز است

در . ارسال به اخبار آزمون ها

abdolvahed mirzazadeh-2-224.JPGسایت حقوقی دادآور

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت که برای برطرف شدن عمده مشکلات این نهاد به جذب حدود 700 قاضی نیاز است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام احمدی میانجی در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه به استان مازندران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت لایحه شوراهای حل اختلاف گفت: سه‌شنبه هفته گذشته آزمایشی بودن سه ساله این لایحه تصویب شد و ان‌ شاالله به شورای نگهبان می‌رود.

وی درباره وضعیت جذب نیرو در شوراهای حل اختلاف گفت: قوه قضاییه مکلف شده است در سال 100 قاضی برای شورا جذب کند.

احمدی میانجی در پاسخ به این سوال که آیا قوه قضاییه در چند سال اخیر که مشغول جذب قاضی است این کار را انجام داده یا خیر گفت: خیر. ما با اجازه رئیس قوه قضاییه یک آزمون اختصاصی برگزار کردیم و بعد از آن حدودا 160 قاضی تربیت شدند.

وی افزود: از این تعداد 70 قاضی در شعب مربوط به شوراهای حل اختلاف مشغول به کار شدند و بقیه نیز در حال آماده شدن برای شروع به کار هستند.

احمدی میانجی در پاسخ به اینکه آیا باز هم برای جذب قاضی، آزمون برگزاری می‌کنید؟ گفت: فعلا آزمون دیگری نداریم؛ مگر اینکه ریاست محترم قوه قضاییه اجازه برگزاری آزمون و جذب قاضی را به ما بدهند.

رئیس شوراهای حل اختلاف گفت: البته ما هم در نظر داریم که پیشنهاد برگزاری آزمون دیگری برای جذب قاضی را به رئیس قوه قضاییه ارائه کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برای کل شعب سراسر کشور چه تعداد قاضی نیاز دارید؟ گفت: فکر می‌کنم اگر حدود 700 قاضی جذب شوند عمده مسائل شورای حل اختلاف مرتفع می‌شود.

احمدی میانجی درباره حجم پرونده‌های شوراهای حل اختلاف نیز گفت: در سال 93 حدوداً 3 میلیون و 450 هزار پرونده وارده و مختومه داشته‌ایم.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط