ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

آزمون سراسری تصدی قضاوت صبح با حضور حدود 30 هزار نفر شرکت‌کننده برگزار شد

در . ارسال به اخبار آزمون ها

1446189091416_abdolvahed mirzazadeh-18.jpgسایت حقوقی دادآور

آزمون سراسری تصدی قضاوت صبح امروز جمعه با حضور حدود 30 هزار نفر شرکت‌کننده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین امینی در بازدید از برگزاری این آزمون در حوزه امتحانی دانشگاه امیرکبیر تهران اظهار کرد: این آزمون صبح امروز در شانزده استان و 43 حوزه استانی برگزار شد.

وی با اشاره به این که حدود 30 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در هفته آخر آذر کسانی که در مرحله اول قبول شدند برای آزمون مرحله دوم که آزمونی تشریحی است حضور می‌یابند. طبق رویه‌ سالهای گذشته حدود 4 هزار نفر در این آزمون شرکت می‌کنند. این آزمون در دی ماه برگزار و نتایج آن نیز در اسفند ماه اعلام می‌شود. افرادی که در مرحله دوم پذیرفته می‌شوند درمرحله بعد در آزمون اختبار و مصاحبه شرکت می‌کنند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در ادامه افزود: افرادی که در این مرحله نیز پذیرفته شوند به گزینش معرفی شده و پس از مرحله گزینش از نظر صلاحیت‌های اخلاقی و شخصیتی و دینی به دوره‌های آموزشی معرفی می‌شوند. درمرحله آخر از آنها آزمون اختبار گرفته می‌شود و کسانی که موفق شوند پذیرفته می‌شوند.

وی درباره‌ی احتمال لغو این آزمون در برخی از حوزه‌ها به خاطر شرایط جوی اظهار کرد: تاکنون به ما درباره‌ی لغو این آزمون در حوزه‌ای اطلاع داده نشده است ولی این احتمال وجود دارد که به خاطر مسائل جوی در برخی از استان‌ها این آزمون لغو شود.

امینی درباره‌ تعداد افراد پذیرفته شده در این آزمون خاطر نشان کرد: ما تا سقف 800 نفر را برای دریافت ابلاغ قضایی معرفی می‌کنیم. متوسط جذب ما هم سالانه 800 نفر بوده است. ما در طول برنامه پنجم توسعه حدود 3 هزار و 700 نفر را جذب کرده‌ایم و با توجه به این که نتیجه این آزمون بیش از یک سال طول می‌کشد افراد پذیرفته شده آزمون امسال در سهیمه برنامه ششم توسعه قرار می‌گیرند.

به گفته‌ی وی در حوزه‌ی مصاحبه و اختبار افراد می‌توانند به نتیجه‌ی آزمون‌ها اعتراض کنند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه با اشاره به این که حدود 9 هزار نفر خانم نیز در این آزمون شرکت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: نیاز ما به خانوم‌ها کمتر است پس تعداد شرکت کننده‌های خانم نیز کمتر بوده و جذب آنها هم کمتر خواهد بود. هم خانم ها برای فعالیت در قوه قضاییه محدودیت‌هایی دارند و هم ما برای بکارگیری آنها محدودیت‌هایی داریم. درمجموع حدود 10 هزار قاضی در کشور ما 700 قاضی زن داریم البته در سالهای اخیر تعداد قضات خانم افزایش یافته و ما هم تعدادی از خانم‌هایی که در حوزه دادسرا فعالیت دارند را به محاکم خانواده منتقل می‌کنیم.

امینی در پایان درباره‌ی روند آموزشی ضابطین قضایی نیز گفت: دوره ی آموزشی ضابطین قضایی مراجع امنیتی تمام شده و دوره آموزشی ضابطین عام نیز در حال اتمام است که حدود 80 هزار نفر آموزش‌های لازم را در این رابطه دیده‌اند اما آموزش ضابطین خاص هنوز به اتمام نرسیده است.

ارسال به شبکه های اجتماعی