ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

هرآنچه از آزمون دکتری 92 باید بدانید

در . ارسال به اخبار آزمون ها

سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری روز جمعه 18 اسفندماه با شرکت 217 هزار و 827 داوطلب برگزار می‌شود.
دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد 89 هزار و 678 داوطلب یعنی 41.17 درصد زن و 128 هزار و 149 داوطلب یعنی 58.83 درصد داوطلبان مرد هستند.

آمار شرکت‌کنندگان به تفکیک گروه آموزشی

وی با بیان اینکه ثبت نام برای پذیرش در 9 گروه آموزشی و 286 کد رشته امتحانی انجام شد، اظهار کرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی 85 هزار و 327 داوطلب در 51 کد رشته، گروه آموزشی علوم پایه 34 هزار و 252 داوطلب در 48 کد رشته، گروه آموزشی فنی و مهندسی 42 هزار و 769 داوطلب در 73 کد رشته، گروه آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی 21 هزار و 290 داوطلب در 53 کدرشته،‌ گروه آموزشی هنر 8302 داوطلب در شش کدرشته، گروه آموزشی علوم پزشکی 3244 داوطلب در 18 کد رشته، گروه آموزشی دامپزشکی 1836 داوطلب در 21 کد رشته، گروه آموزشی زبان 15 هزار و 309 داوطلب در 11 کد رشته، گروه آموزشی تربیت بدنی 5498 داوطلب در پنج کد رشته ثبت نام کرده‌اند.

افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته/تاریخ دریافت کارت آزمون

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان آزمون دکتری سال 92 نسبت به سال گذشته 39 هزار و 374 نفر بیشتر است،‌گفت: کارت ورود به جلسه آزمون به همراه برگه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 14 اسفندماه تا پنج شنبه 17 اسفند بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد بنابراین داوطلبان باید بر اساس اطلاعیه ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری یا شماره پرونده و کد رهگیری نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

ترتیب برگزاری آزمون دکتری 92

توکلی با اشاره به ترتیب برگزاری آزمون دکتری 92 اظهار کرد: آزمون اختصاصی و استعداد تحصیلی در صبح روز جمعه 18 اسفند و آزمون زبان در بعد ازظهر روز جمعه در 37 شهرستان مختلف کشور و 114 حوزه امتحانی برگزار می شود.

توزیع پاسخنامه داوطلبان در بسته‌بندی نایلونی

وی با اشاره به نحوه اجرای آزمون دکتری اظهار کرد: در صبح روز جمعه به هر داوطلب یک پاسخنامه و دو دفترچه شامل دفترچه شماره یک (اختصاصی) و دفترچه شماره دو (استعداد تحصیلی) داده می‌شود که پاسخنامه و دفترچه آزمون هر داوطلب در بسته‌های نایلونی جداگانه بسته بندی شده است.
همچنین در جلسه آزمون بعد از ظهر روز جمعه نیز یک پاسخنامه و دفترچه زبان در کیسه‌های نایلونی جداگانه به داوطلبان داده می‌شود.

توزیع کارنامه دکتری در دهه دوم فروردین

مشاور سازمان سنجش با اشاره به سایر مراحل آزمون دکتری اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون، تصحیح اوراق و محاسبه نمرات خام، تراز شده و کل داوطلبان آغاز شده و نتایج آزمون کلیه شرکت کنندگان به صورت کارنامه تنظیم و بر اساس برنامه زمانی در دهه دوم فروردین ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

آغاز انتخاب رشته از 20 فروردین/امکان انتخاب 50 کد رشته

توکلی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته حداکثر تا 19 فروردین بر روی سایت منتشر می‌شود گفت: مجازین به انتخاب رشته علاوه بر مشاهده کارنامه باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته حداکثر 50 کد رشته محل را از بین کد رشته‌های مجاز شده انتخاب و از روز سه شنبه 20 فروردین تا شنبه 24 فروردین با مراجعه به سایت و در محل تعیین شده درج کنند.

نحوه گزینش علمی داوطلبان/ اعلام نتایج نهایی دکتری تا نیمه دوم شهریور

وی افزود: پس از انتخاب رشته مجازین گزینش علمی داوطلبان با توجه به ظرفیت در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی و موسسات پذیرنده بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلب انجام شده و فهرست اسامی داوطلبان تا چند برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه تا نیمه دوم اردیبهشت ماه به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.
توکلی با اشاره به نحوه پذیرش نهایی داوطلبان اظهار کرد: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه و بر اساس نمره کل حاصل از نتیجه آزمون کتبی و نتیجه نمره مصاحبه و به میزان هر یک 50 درصد و همچنین با توجه به اولویت کد رشته‌های انتخابی، ظرفیت و سهمیه داوطلب انجام شده و نتایج نهایی تا نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط