ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

تاریخ اعلام نتایج آزمون مرکز مشاوران قوه قضاییه

در . ارسال به اخبار آزمون ها

37-12.jpg
سایت حقوقی دادآور
نتایج آزمون مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه تا دو ماه دیگر اعلام می‌شود.
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شانزدهمین آزمون مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه صبح روز جمعه، دوم اسفندماه سال 92 در 25 حوزه امتحانی در تهران برگزار شد.
 
در این آزمون 45 هزار نفر شرکت کردند که در نهایت 1000 نفر وکیل جذب این مرکز خواهند شد.
 
عبدالرضا مومنی رییس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه درباره نحوه تعیین تعداد وکلای مورد نیاز این مرکز گفته بود که برای تعیین تعداد وکلای مورد نیاز از دادگستری‌های سراسر کشور استعلام می‌شود و با توجه به پرونده‌های جاری تعداد وکلا تعیین می‌شوند.
 
وی در رابطه با اعتراض کانون‌های وکلای دادگستری مبنی بر غیرقانونی بودن جذب وکیل توسط مرکز مشاوران قوه قضاییه معتقد است که پروانه‌ای که برای وکلا از سوی مرکز مشاوران قوه قضاییه صادر می‌شود، پروانه دائمی است و به خاطر انجام امور آنها این مرکز باید وجود داشته باشد. با توجه به اینکه ماده 187 به تصویب رسید و هدف از آن استفاده از ظرفیت‌های موجود است و زمینه لازم برای پذیرش وکیل وجود داشته‌، این مجموعه از ظرفیت خود استفاده کرده و تا تعیین تکلیف نهایی که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده وظایف خود را انجام داده که از جمله این وظایف این مرکز، برگزاری آزمون و پذیرش وکیل است.
 
بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود 20 هزار وکیل از مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، پروانه وکالت دریافت کرده‌اند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط