ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

آزمون وکالت - سرعت در تست یا قوت در استنباط!

در . ارسال به اخبار آزمون ها

سایت حقوقی دادآور
یک وکیل دادگستری گفت: از آنجا که آزمون وکالت تستی است، لذا بیشتر افرادی که تست زدن بلد هستند می توانند در این آزمون پذیرفته شوند، در حالی که این افراد در استنباط و استدلال ضعیف هستند.
ˈحسین احمدی نیازˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حقوقی قضایی گروه اجتماعی ایرنا در مورد اینکه چرا بسیاری از فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های کشور و حتی اساتید نمی توانند در آزمون وکالت پذیرفته شوند، این مطلب را بیان کرد.

وی گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه های پیام نور با سیستم تستی سروکار دارند، از این رو بهتر می توانند در آزمون وکالت پذیرفته شوند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اما دانشجویان دانشگاهی مانند دانشگاه تهران چون با سیستم استدلال و استنباط سر و کار دارند، آنگونه که باید نمی توانند جذب شوند.

احمدی نیاز تاکید کرد: از آنجا که کار وکالت بر اساس استنباط و استدلال است، این پذیرفته شدگانی که در استنباط قوی نیستند در جریان کار و فعالیت حقوقی با مشکل مواجه می شوند و از آن طرف بسیاری از تحصیلکرده های حقوقی که استنباط و استدلالشان خوب است در پذیرش رد می شوند.

بر اساس اعلام کارشناسان تحصیلکرده های حقوق، آزمون جامع وکالت را سد بزرگی بر سر راه خود می دانند که آنها را تا حدودی از رسیدن به حق خود یعنی وکالت بازداشته است.

آزمون جامع وکالت همان مهم ترین دغدغه فارغ التحصیلان رشته حقوق، موضوعی است که همچنان فارغ التحصیلان حقوق با آن درگیر هستند.

برپایی این آزمون مدتی است که آنها را در یک مسیر سردرگمی قرار داده است؛ آنها معتقدند آزمون جامع وکالت تنها یک آزمون تستی است و در هیچ جای دنیا به این صورت آزمونی برگزار نمی شود.

این تحصیلکرده های رشته حقوق معتقدند آزمون جامع وکالت باید حذف شود و همچون گذشته اختباری باشد؛ اما در این بین اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری کشور (اسکودا) این قضیه را نمی پذیرد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط