ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

بهمن کشاورز: کوچکترین حقی از داوطلبان آزمون وکالت ضایع نمی‌شود

در . ارسال به اخبار آزمون ها

سایت حقوقی دادآور

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: اینکه از افرادی نقل شده برخی از سوالات آزمون وکالت اشتباه یا غیر استاندارد بوده سخن بی ربطی است، سوالات در نهایت دقت بررسی و طراحی شده است.

بهمن کشاورز با رد طرح سوال های غیراستاندارد در آزمون وکالت 93 در گفت‌وگو با ایلنا گفت:

طراحان و انتخاب کنندگان سوالات که از بانک سوال، پرسش‌هایی را برگزیده‌اند و یا راسا سوالی را طرح کرده‌اند، همگی از استادان برجسته و متخصصین رشته مورد نظر بودند و در نهایت دقت، وظیفه خود را انجام دادند.

 

وی با اشاره به اینکه ساخته های ذهن و دست بشر هرگز نمی تواند خالی از نقصان باشد، گفت: ممکن است مواردی از اشکال و ایراد وجود داشته باشد.اما اینکه از افرادی نقل شده که 8 سوال ایراد داشته، واضح است که سخن بی‌ربطی است. آنچه مسلم است؛ پیش از اعلام نتایج، سوالات و گزینه های صحیح چندین بار ممیزی شده و خواهد شد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با تکذیب طرح سوالات غیر استاندارد در آزمون وکالت 93، گفت: چنانچه اشکالی در سوال یا گزینه‌های پاسخ وجود داشته باشد، مطمئنا ترتیبی داده خواهد شد که از هیچ کس کوچکترین حقی ضایع نشود.

وی تاکید کرد: در این مورد سازمان سنجش روش ها و مکانیزم های کاملا روشن و قابل اطمینانی دارد که بارها امتحان شده است.به طور مثال در موردی که احیانا سوالی اشتباه باشد، حذف و نمره آن تقسیم خواهد شد. یا در مواردی که مثلا دوگزینه صحیح باشد به کسانی که هر یک را برگزیده اند، نمره تعلق خواهد گرفت و در مواردی که گزینه ای به علت جا افتادن کلمه یا کلمات ناقص باشد، چنانچه کسی گزینه ناقص را برگزیده باشد نمره کامل خواهد گرفت اما کسانی که سایر گزینه ها را انتخاب کرده باشند، نمره منفی نخواهند داشت.

این حقوقدان تاکید کرد: در عین حال اگر کسی ادعا کند که جزء طراحان سوال بوده، دروغ می گوید، زیرا امسال کلیت طراحان، کاملا مکتوم است و اساتید طراح نیز که همگی افراد دانشمند، بزرگوار و متعهد به اخلاق حرفه ای هستند، متعهد شده‌اند که این جنبه محرمانه را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: ضمنا برمبنای انچه که به طور افواهی شنیده‌ام، ظاهرا بعضی ها علاقه مند هستند پاسخ پرسش‌ها همان باشد که خود در قرار دادهای تضمینی‌شان پیش‌بینی کرده‌اند و این البته میسر نیست.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط