ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

بهمن کشاورز: آنچه که در آزمون وکالت انجام شد همان کاری است که سنجش در کنکورهای سراسری انجام می دهد

در . ارسال به اخبار آزمون ها

سایت حقوقی دادآور

رییس اسکودا روز دوشنبه 24 آذرماه در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرد که سوال 28 آزمون وکالت دارای اشکال است و کسی که جواب درست داده باشد امتیاز می گیرد و کسی که پاسخ غلط داده باشد، نمره منفی تعلق نمی گیرد و با توجه به نتایجی که اعلام شد، به کسانی که پاسخ غلط دادند نیز امتیاز مثبت داده شد؛ از این رو خبرنگار حقوقی ایرنا با «بهمن کشاورز» رییس اسکودا گفت و گویی انجام داده است.

«بهمن کشاورز» در این گفت وگو در پاسخ به این سوال که آیا این اختلاف، رتبه ها را جابه جا نمی کند، گفت:

چند نفری در این مورد بحث هایی داشتند ولی اصلا بحث جابه جایی امتیاز نبود و علاوه بر این اگر الان کسی در مورد پاسخنامه اش اعتراض دارد می تواند به کانون استان مربوطه ارجاع دهد و همه اعتراضات به سازمان سنجش فرستاده و در آنجا موارد اعتراضی بررسی می شود.

رییس اسکودا درمورد آن مصاحبه نیز گفت: شاید من در بیان وظایف سازمان سنجش دچار لغزشی شدم، وگرنه چیزی که انجام شد همان کاری است که سازمان سنجش در کنکورهای سراسری انجام می دهد.

کشاورز تاکید کرد: ضوابط خاصی را به سازمان سنجش تحمیل نمی کنیم و آنها طبق ضوابط خود عمل می کنند.

رییس اسکودا در مورد اینکه نظرش نسبت به اعمال حد نصاب معدل در آزمون های وکالت، گفت: چیزی که قوه قضاییه تعیین کرده با تعیین حدنصاب معدل متفاوت است.

به گفته وی براساس تبصره ماده 1 قوه قضاییه اکثریت آرا را در اختیار دارد و دو نماینده از قوه قضاییه (رییس دادگاه انقلاب و رییس کل دادگستری) و یک نفر از کانون وکلای دادگستری (رییس کانون) تعداد کارآموزانی که باید جذب شوند را تعیین می کنند.

وی اضافه کرد: جذب کارآموزان وکالت در گذشته بدین صورت بود که داوطلب حتما باید نمره 12 به بالا کسب می کرد و درغیراین صورت اگر مثلا ظرفیت یکهزار نفر یک کانون پر نمی شد، کارآموزان نیز درصورت عدم کسب نمره 12جذب نمی شدند؛ اما در حال حاضر در هر صورت سقف مورد نیاز پر می شود و بیش از این سقف نمی توان جذب کرد.

به گفته کشاروز در برخی نظام های حقوقی جهان، مانند ایالت نیویورک امریکا نحوه اعطای پروانه وکالت بدین صورت است که داوطلبان در دو روز و هر روز هفت ساعت در مجموع 32 درس را امتحان می دهند و هر کسی مثلا از 100 نمره 75 را کسب کرد قبول شده و به او پروانه وکالت تعلق می گیرد.

وی اضافه کرد: البته هرساله معادل همین تعدادی که پروانه وکالت می گیرندد، به دلیل سخت گیری و برخورد شدید پروانه باطل می شود ولی ایران به خاطر مشکل تعیینی کمیسیون ماده 1 نمی تواند این روند را اجرا کند.

 

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط