ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

وکلای ماده ۴۸ تعیین نشده‌اند

ارسال به دسته بندی نشده

سایت حقوقی دادآور

معاون حقوقی قوه قضاییه اعلام کرد: در حال حاضر در حال تدوین لایحه قانون تعزیرات حکومتی در قوه قضائیه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله خدائیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه برخی از نمایندگان فعلی مجلس، جایگاه قضایی داشته یا قاضی بودند و برخی از این اشخاص، طبق قانون از جایگاه قضایی خود استعفا می دهند و به مجلس می روند. گفت: آنهایی که قاضی بودند و نماینده مجلس شده اند، حقوقشان را از قوه قضاییه می گیرند. خودشان تقاضا داشتند و قوه قضاییه اینها را مامور به مجلس می کند و بر اساس قوانین، حقوق آنها از قوه قضاییه تامین می شود.

وی افزود: این افراد دیگر از مجلس حقوق نمی گیرند، البته ممکن است حق الجلسه بگیرند. قاضی هم که در دستگاه قضا فعالیت می کند ممکن است اگر به جلسه ای برود حق الجلسه مانند برخی از مدیران و کارشناسان بگیرد.

معاون قوه قضائیه در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا ابهامات قانون مجازات اسلامی در حال جمع آوری و تنقیح است گفت: اشخاص هر جا ایرادی می بینند به معاونت حقوقی قوه قضاییه اعلام کنند و ما پیشنهادها را در سایت می گذاریم و اگر ببینیم یک پیشنهاد صحیح و بجاست قطعا رسیدگی می کنیم.

خدائیان در پاسخ به مهر در مورد مهمترین لایحه مورد بررسی و تدوین در معاونت حقوقی قوه قضائیه گفت: مهمترین لایحه ای که سیستم قضایی ما را تحت تاثیر قرار می دهد قانون تعزیرات است. قانونی که در سال ۷۵ تصویب شده و الان دنبال این هستیم قانونی جامع تهیه شود. البته بسته به نوع جرایم تعزیراتی ممکن است مجازاتهای مختلف در نظر بگیریم.

وی در مورد تعیین تکلیف لیست وکلای مشمول تبصره ذیل ماده ۴۸ آیین دادرسی کیفری که قرار بود از وکلایی که می توانند در پرونده های امنیتی و جرایم سازمان یافته وارد شود گفت: این در حال بررسی است. اخیرا جلسه ای با کانون وکلا گذاشتیم و در حال رایزنی هستیم. بنا بر این است برخی از معیارها مشخص شوند و بر اساس آنها با همکاری وکلا و دستگاه قضا این کار انجام شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط