ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز: تاکنون اجازه نداده‌ایم که کانون وکلا سیاست‌زده شود

ارسال به دسته بندی نشده

سایت حقوقی دادآور

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی نجفی توانا در نشست وکلا و حقوقدانان نیکوکار با بیان اینکه یکی از وظایف محوری حاکمیت اجرای عدالت اجتماعی است گفت: تبلور عدالت اجتماعی در قانون اساسی که میثاق ملت و حاکمیت است، وجود دارد.

وی ادامه داد : یکی از مظاهر عدالت اجتماعی، عدالت قضایی است که به معنای ایجاد امنیت در جامعه است.

نجفی‌توانا تاکید کرد: در کشور ما قوه‌قضاییه وظیفه تحقق عدالت قضایی را برعهده دارد اما اینکه رسالت این قوه را تنها مبارزه با بزهکاری بدانیم، اشتباه است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید براینکه بزهکار قبل از آنکه بزهکار باشد قربانی شرایط اجتماعی است اظهار کرد: وجود زمینه اقتصادی می‌تواند موجب تقلیل بزه شود، چرا که برای داشتن رفتار متعادل باید زمینه متعادل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی احیای افراد مد نظر است بیان کرد: حقوقدانان براساس قانون وظیفه دارند جایی که احساس می‌کنند راهنمایی‌هایشان برای نهادهای سه گانه مفید است وارد میدان شوند.

نجفی‌توانا تاکیدکرد: اصولا اجرای عدالت بدون حضور وکیل ممکن نیست و عدالت اجتماعی امروز در جهت انتقام از متهم نبوده و به دنبال اجرای عدالت است.

وی با تصریح براینکه وکلا باید بدون توجه به جریانات سیاسی در راستای عدالت قضایی حرکت کرده و تابع قانون باشند گفت: نهاد وکالت در عین اینکه سعی در حفظ استقلال خود دارد، در کنار نظام و مسئولان حرکت می‌کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان این کانون و نهادهایی همچون محیط‌زیست، نهاد زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، شهرداری و کمیته امداد در جهت خدمت‌رسانی به نیازمندان عنوان کرد: ما بیش از ۱۰۰ هزار مورد خدمات معاضدتی داشتیم و کماکان به این خدمت‌رسانی خود ادامه می‌دهیم.

وی با تاکید براهمیت نهاد وکالت اظهار کرد: یکی از جنبه‌های موفقیت حاکمیت جلب مشارکت نهادهای مردمی، سمن‌ها و نهادهای صنفی است و وقتی نهاد‌ها وارد مشارکت‌های ا جتماعی می‌شود دولت موفق‌تر خواهد بود.

نجفی‌توانا خاطرنشان کرد: امروز برای ارزیابی توان کاربردی حاکمیت به میزان مشارکت نهادهای مردمی توجه می‌کنند و ما خوشحالیم که وکلا به این خدمت‌رسانی همت گماشته‌اند و همواره در بخش‌هایی تقنینی، ‌اجرایی و... کمک کرده‌اند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام آمادگی کرد که وکلا بدون وابستگی‌های سیاسی در تمامی سنگر‌ها از حقوق ملت دفاع کنند و تاکید کرد که تاکنون اجازه نداده‌ایم که کانون وکلا سیاست‌زده شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که به گونه‌ای عمل کنیم که با اجرای عدالت اجتماعی سطح زندگی مردم به صورتی شود که نیازمند کمک کمیته امداد وسایر نهاد‌ها نباشند و چنین کمک‌هایی یک استثناء باشند.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط