ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

رای دیوان عالی کشور

در . ارسال به آرای هیئت عمومی دیوان عالی کشور

خلاصه جریان پرونده
حسب گزارش پلیس فتا استان کهکیلویه ‌و بویراحمد آقای م.ک. و م.ک. به اتهام ایجاد سایت مجازی مستهجن در شبکه‌‌های رایانه‌ای اینترنتی و انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن و تشکیل گروه و عضوگیری تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج قرار گرفته که دادسرا پس از پاره‌ای اقدام در مورد م.ک. به اتهام سایت مستهجن در شبکه رایانه‌ای و انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن و تشکیل گروه و عضوگیری در سایت کیفرخواست صادره و به دادگاه ارسال که شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی یاسوج به استناد ماده 11 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌نمایند قرار عدم صلاحیت خود را به اعتبار و شایستگی رسیدگی دادگاه انقلاب شهرستان بویراحمد (یاسوج) صادر و اعلام و پرونده ارسال که ش. با توجه به ماده 3 استنادی (قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌نمایند) و توجهاً به مواد 742 و 743 قانون مجازات اسلامی رسیدگی به موضوع اتهامی را خارج از صلاحیت ذاتی دادگاه انقلاب دانسته و دادگاه عمومی را صالح به رسیدگی عنوان نموده که به لحاظ حدوث اختلاف پرونده به دیوان‌عالی‌کشور ارسال که جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع شده است.
هیئت شعبه به تاریخ بالا تشکیل جلسه داده و پس از قرائت گزارش آقای کرمی عضو ممیز و ملاحظه اوراق پرونده مشاوره نموده، چنین رأی می‌دهد:

⚖️:رای دیوان

با توجه به این‌که ایجاد سایت مجازی مستهجن در شبکه‌های رایانه‌ای و انتشار تصاویر و تشکیل گروه و عضوگیری از شمول ماده 11 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز می‌نمایند خروج موضوعی دارد و با توجه به صلاحیت عام محاکم دادگستری و صلاحیت خاص محاکم انقلاب، بنابراین با تأیید قرار عدم صلاحیت شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی یاسوج و اعلام صلاحیت شعبه 101 دادگاه عمومی جزایی یاسوج بدین‌وسیله حل اختلاف می‌شود.

رئیس شعبه سی و پنجم دیوان‌عالی‌کشور ـ مستشار

به نقل از کانال پژوهشگاه قوه قضاییه

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط