ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای(تقدم رسیدگی دادگاه تجدیدنظر بر دیوان عالی کشور)

در . ارسال به آرای منتخب

⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️
در صورت تجدیدنظرخواهی برخی از محکوم‌علیهم و فرجام‌خواهی برخی دیگر از آنان, رسیدگی ماهیتی مرحله تجدیدنظر مقدم بر مرحله فرجامی است.
⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️⚖️
تاریخ رای نهایی:1393/12/18
شماره رای نهایی:9309970908900420

خلاصه جریان پرونده

شعبه دهم دادگاه عمومی کرمانشاه طی دادنامه شماره 1000193- 31/3/93 در خصوص دعوی آقایان ف.ز. و ع.ص. به طرفیت آقای ح.ف. به خواسته صدور حکم بر محکومیت خوانده به تسویه‌حساب و پرداخت سهم و طلب خواهان‌ها از درآمد شرکت الف. از سال 1383 لغایت اجرای حکم طبق نظریه کارشناسی پس از رسیدگی‌های معمول دعوی را وارد دانسته و حکم به محکومیت خوانده دعوی به پرداخت 2895770954 ریال به اضافه هزینه دادرسی و کارشناسی در حق خواهان‌ها صادر نموده است. بدواً آقایان ف.ز. و ع.ص. خواهان‌های اولیه نسبت به دادنامه مرقوم تجدیدنظرخواهی نموده‌اند و در ادامه محکوم‌علیه آقای ح.ف. نیز نسبت به دادنامه موصوف فرجام‌خواهی کرده است شعبه اول دادگاه تجدیدنظر حسب دادنامه‌ای به شماره 100828- 13/10/93 با استناد به ماده 19 قانون آیین دادرسی با این استدلال که رسیدگی به این تجدیدنظرخواهی تابع مرجع عالی یعنی دیوان‌عالی کشور می‌باشد در ارتباط با تجدیدنظرخواهی به‌عمل آمده قرار توقیف دادرسی صادر نموده و دستور ارسال پرونده را به مرجع بدوی صادر نموده تا با رعایت تشریفات فرجام‌خواهی پرونده را ابتدائاً جهت رسیدگی فرجامی به دیوان‌عالی کشور ارسال نمایند که در این راستا اقدام و اینک پرونده پس از ارسال به دیوان‌عالی کشور و ارجاع آن به این شعبه تحت نظر قرار دارد.

رای دیوان

ارسال پرونده به دیوان‌عالی کشور آن‌هم با استناد به ماده 19 قانون آیین دادرسی مدنی که اصولاً منصرف از مورد است و تحت عنوان قرار توقیف دادرسی در کل فاقد محمل و موقعیت قانونی است رسیدگی به مرحله تجدیدنظر در راستای رسیدگی ماهیتی بوده و مقدم بر مرحله فرجامی است، لذا پرونده را به شعبه اول دادگاه تجدیدنظر اعاده می‌نماید تا شعبه مذکور نسبت به رسیدگی مرحله تجدیدنظر اقدام و در ثانی پرونده را به این مرجع ارسال دارند.
رئیس شعبه 5 دیوان‌عالی کشور- مستشار
معینی- جلیلی تقویان

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط